במד"א הנחו את נהגי האמבולנס: החליפו את צליל הסירנות כדי למנוע פאניקה

בעת הסלמה, סירנות האמבולנסים יכולות לגרום לפאניקה בקרב הציבור מאחר והן נשמעות דומות לאזעקות | במד"א הנחו את הצוותים בשטח להחליף את הסירנה המוכרת בצליל שונה, שאינו דומה לאזעקות המתריעות בפני נפילת רקטות

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/21 20:14 כט באייר התשפא

במד"א הנחו את נהגי האמבולנס: החליפו את צליל הסירנות כדי למנוע פאניקה
אמבולנס של מד"א, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני, במד"א הנחו היום (ג') את נהגי האמבולנס להחליף את צליל הסירנות על מנת למנוע חשש מיותר בקרב הציבור. מנכ״ל מד״א, אלי בין, הנחה את הצוותים הפועלים בשטח, באמבולנסים של מד"א בהם האפשרות קיימת, להחליף את הסירנה המוכרת בצליל שונה, שאינו דומה לאזעקות המתריעות בפני נפילת רקטות. 

מנכ״ל מד״א, אלי בין: ״בימים אלה יש לגלות רגישות מירבית לחששות הציבור בישראל. על מנת למנוע פאניקה מיותרת, הנחיתי לשנות את סירנת האמבולנסים וכך הציבור יידע להבדיל באופן מוחלט בין אזעקה המחייבת הגעה למרחב מוגן, לבין סירנת אמבולנס. מד״א ימשיך לפעול בכל דרך על מנת לסייע לציבור לשמור ככל הניתן על שגרה״.

לאורך היום נורה מטח כבד לעבר יישובי וערי הדרום, מעל 450 שיגורים, כאשר אזעקות "צבע אדום" נשמעות תדיר באזור. במטח סביב השעה 14:50 נהרגו שתי נשים בפגיעות רקטות שונות ואישה נוספת נפצעה אנוש. במקביל, ישראל תקפה בעזה: 80 כלי טיס משתתפים במבצע, בהם 8 חמקנים.