יום ירושלים: ד"ר חנה קטן ויו"ר תנועת אמונה מברכות את עיר הבירה

לכבוד יום ירושלים, ובשיתוף עיריית ירושלים, רופאת הנשים, רופאת הנשים ויו"ר תנועת אמונה, מספרות מהי ירושלים בשבילן: המשפחה, הנכדים של ליאורה והילדים שנולדו לחנה בבית החולים שערי צדק

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/21 12:38 כח באייר התשפא

יום ירושלים: ד"ר חנה קטן ויו"ר תנועת אמונה מברכות את עיר הבירה
צילום: shutterstock

לקראת יום ירושלים, ובשיתוף עיריית ירושלים, רופאת הנשים ד"ר חנה קטן ויו"ר תנועת אמונה, ליאורה מינקה, מספרות מהי ירושלים בשבילן. המשפחה, הנכדים של ליאורה והילדים שנולדו לחנה בבית החולים שערי צדק.

יו"ר תנועת אמונה, ליאורה מינקה מספרת על האוויר של ירושלים והנכדים שמחכים לה בעיר הבירה: "אני תל אביבית שמאוהבת בירושלים. אני מתרגשת מירושלים הציבורית, מעיר הקודש הרוחנית, אבל אני מתרגשת מהחוויות האישיות שלי והפרטיות מירושלים. ירושלים שלי היא זיכרון של הלמות הלב, כשאני עולה אליה בחזרה מחופשת שבת אל המשך ריכוז בני עקיבא במקום. ירושלים האישית שלי היא הנסיעה שלנו כזוג צעיר נטול מזגן בבית, לנשום קצת בריזה בהר הצופים. להשתחרר מהלחות התל אביבית".

"ירושלים שלי האי גאווה ענקית על עשרות הזרועות של תנועת אמונה ברחבי העיר. ממעונות היום, דרך ההתנדבות בקהילה, מאולפנה לאומנויות דרך מכללת אמונה, מהעצמה נשית דרך חיזוק המשפחה. ירושלים עבורי היום היא המקום והמקור של השמחה והנחת מילדי ונכדי שבחרו לחיות, לגדול בה, ולאהוב אותה. חג שמח ירושלים".

רופאת הנשים, ד"ר חנה קטן מספרת על שכונת בית וגן ועל ילדיה שנולדו בעיר: "ירושלים עבורי זה רחוב בית וגן, זה בניין רב קומות, בית חולים שערי צדק. שם הגיחו לעולם האוצרות הכי יקרים שלי. שם נולדו ילדיי. זו ירושלים בשבילי. ירושלים קריה יפהפייה".

היום מציינים ברחבי העולם 54 שנים לאיחודה של העיר, עיריית ירושלים מקיימת בימים אלו פעילויות מגוונות לכבוד יום איחודה של העיר, בין היתר, התקיימו הופעות בכיכר ספרא, תפילות בארמון הנציב ובכותל המערבי, במהלך היום יתקיימו אירועים נוספים ובישיבת מרכז הרב ינעלו אירועי יום ירושלים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון הודה למשתתפים: "ירושלים היא חלק מהיופי הזה שנקרא מדינת ישראל ואתם, כל אחד מהזווית שלו, מייצגים עוד ועוד אבנים מהפסיפס המיוחד של העיר ירושלים ומהיופי הפנימי הייחודי המאפיין אותה"