17 שוטרים נפצעו בעימותים בהר הבית - 9 נעצרו

כוחות משטרה ומשמר הגבול פעלו לאורך הלילה כנגד ההתפרעויות במזרח ירושלים והר הבית, וכד לאפשר את חופש הפולחן והדת של עשרות אלפי המתפללים באירועי לילת אל-קדר בהר הבית ובכותל המערבי

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/21 12:54 כז באייר התשפא

17 שוטרים נפצעו בעימותים בהר הבית - 9 נעצרו
פעילות המשטרה בשער שכם ובהר הבית, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

לאחר אירועי סוף השבוע, גם אמש (שבת) נערכה המשטרה בכוחות מתוגברים במטרה לשמור על הסדר ולמנוע מגורמים קיצוניים לשבש את הסדר במהלך תפילות ליילת אל-קאדר בהר הבית ובסביבת העיר העתיקה. היערכות זו לצד היערכויות בגזרות נוספות בירושלים - המהומות בשכונת שייח ג'ראח, משחק הכדורגל בין בית"ר ירושלים לבני סכנין באצטדיון טדי, המחאות בבלפור ובגשר המיתרים, הביאו לקיומה התקין של התפילה לצד מספר אירועים של הפרת הסדר בהם המשטרה טיפלה. 

במהלך ההתפרעויות במקומות השונים, נפצעו 17 שוטרים שטופלו בשטח על ידי מערך הרפואה המשטרתי וחלקם נזקק להמשך טיפול רפואי בבית החולים. 

כוחות המשטרה פעלו לפיזור המתפרעים, תוך שימוש באמצעים שונים במטרה להשיב את הסדר במקום ולצמצם את הפגיעה בעשרות אלפי המתפללים שנכחו ברחבת הר הבית ובסמוך לה. במהלך פעילות המשטרה נעצרו תשעה חשודים בגין הפרות סדר, התפרעות, יידוי אבנים וחפצים, זריקת רימון עשן ותקיפת שוטרים.

ממשטרת ישראל נמסר כי הם ימשיכו כפי שנעשה בימים האחרונים, "לאפשר לכל אדם באשר הוא את חופש המחאה בגבולות החוק וללא אלימות לצד שמירה על שיגרת חיים תקינה וחופש הפולחן. לא נאפשר פגיעה באזרחים ובכוחות המשטרה וננקוט בכל אמצעי לריסון  ההתפרעויות ולמעצר המתפרעים עד אשר יושב הסדר וביטחון הציבור".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן