היועמ"ש קבע כי צוות משותף יחקור את האסון במירון: "למנוע תקלות שיפגעו בחקר האמת"

היועמ"ש החליט על שינוי במתווה חקירת האסון במירון, במסגרתו צוותי החקירה של משטרת ישראל ושל מח"ש יעבדו באופן משותף ומתואם לצורך חקירת האירוע: "שני הגופים בנפרד מקשה על מיצוי החקירה"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 06/05/21 19:20 כד באייר התשפא

היועמ"ש קבע כי צוות משותף יחקור את האסון במירון: "למנוע תקלות שיפגעו בחקר האמת"
האסון במירון, צילום: David Cohen/Flash90

האסון במירון: היועמ"ש אביחי מנדבליט קבע כי צוות משותף יחקור את הזוועה שבה נספו 45 חוגגים בערב ל"ג בעומר. לפי המתווה שהחליט היועמ"ש צוותי חקירה של משטרת ישראל ושל המחלקה לחקירות שוטרים יעבדו באופן משותף ומתואם לצורך חקירת האירוע.

היועמ"ש מנדלבליט הסביר את החלטתו: "חקירת האירוע על ידי שני הגופים בנפרד מקשה על מיצוי החקירה, ועשויה להביא לתקלות שיפגעו בחקר האמת. יש מקום לבצע את החקירה בדרך של צוות משתף המורכב משני צוותי החקירה"

"נוכח המאפיינים הייחודיים של חקירה זו, והעוצמה בה הדברים שלובים זה בזה, קשה להלום חקירה שאינה משתפת, מתואמת ומתכללת את כל האירוע על מנת לקבל את התמונה המלאה, ועל כן יש מקום לבצעה בדרך של צוות חקירה משתף המורכב משני צוותי חקירה", הוסיף היועמ"ש. "דרך חקירה משתפת ומותאמת זו מקובלת ונהוגה בפרקטיקה באותן נסיבות ייחודיות שיש הצדקה לכך. וזהו אכן מקרה מובהק בו מתקיימת הצדקה לכך"

מנדלבליט

מנדלבליטצילום: פלאש 90

בתחילת השבוע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט הבהיר כי אין מניעה משפטית להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את אסון מירון. את חוות הדעת נתן מנדלבליט בעקבות בקשתו של ח"כ בני גנץ, שר המשפטים ויו"ר כחול לבן, בעניין הסמכות של ממשלת מעבר לקבל החלטה שכזו.

היועמ"ש השיב בחוות דעתו לשר גנץ כי למרות הקשיים המשפטיים בממשלת מעבר, הם אינם עולים כדי מניעה משפטית להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את האסון שבו נהרגו 45 אנשים, "ואף יש בהקמת ועדת חקירה ממלכתית משום יתרונות לא מבוטלים בכל הקשור לחקירת האירוע על מכלול היבטיו".