מושל טנסי: "נפעל לריבונות ישראלית ונמנע הקמת מדינה פלסטינית"

מושל טנסי בפגישה בארה"ב עם ראש מועצת בנימין ישראל גנץ נתן את ברכתו לחיזוקה של בנימין ואמר כי תושבי יו"ש יכולים לראות בו כשותף. גנץ: "אני שמח שבנימין מצאה ידיד קרוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/21 18:44 כד באייר התשפא

מושל טנסי: "נפעל לריבונות ישראלית ונמנע הקמת מדינה פלסטינית"
צילום: דוברות בנימין.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ נמצא בימים אלה בארה"ב, הוא נפגש עם נציגים פוליטיים ורותם אותם לתמיכה בהתיישבות ובבנימין.

מושל מדינת טנסי ביל לי וראש מועצת בנימין ישראל גנץ נפגשו היום (ה') בארה"ב אחרי שנוצר ביניהם קשר למען חיזוק ההתיישבות ואזור בנימין.  לי עומד בראש ממשלת טנסי ומדובר בפגישה חשובה בה עלו צרכי ההתיישבות ושמירת האינטרסים הלאומיים של ישראל.

בימים אלה הממשל האמריקני החדש של ג'ו ביידן מגבש את עמדותיו המדיניות בנוגע למזרח התיכון. ראש מועצת בנימין ישראל גנץ רואה חשיבות ברתימת כוחות בולטים בפוליטיקה האמריקנית בייחוד בתקופה זו כדי להגן על ההתיישבות ולחזק אותה.

הפגישה של ראש המועצה עם מושל טנסי ביל לי, נציג המפלגה הרפובליקנית נעשתה בלשכת המושל שנתן את ברכתו לחיזוקה של בנימין ואמר כי תושבי בנימין, יהודה ושומרון יכולים לראות בו כשותף שיעשה את כל הניתן כדי למנוע הקמה של מדינה פלסטינית בלב ארץ ישראל ולדבריו ארה"ב אף תביא בהמשך להחלת ריבונות מלאה וטובה ביהודה ושומרון.

בפגישה שוחחו ראש המועצה והמושל על האתגרים בנושא הזה ועל הפוטנציאל שיש לאזור בנימין בקרב מליוני אזרחים אמריקנים שרואים בו את ארץ התנ"ך המיועדת לעם ישראל.

גנץ אמר למושל: "עם ישראל שמח וגאה לפגוש בשותפים לדרך האמת שיודעת להבדיל בין טוב לרע ומחזקת את מדינת ישראל וההתיישבות. כראש ממשלת טנסי, אני שמח שבנימין מצאה ידיד קרוב שיפעל לשמור על הערכים החשובים והמשותפים שלנו בנוגע לשמירה על ארץ ישראל ובכלל". 

צילום: דוברות בנימין.

במסגרת הנסיעה לארצות הברית, קיים ראש המועצה ישראל גנץ פגישות נוספות עם נציגי השלטון המקומי על מנת לקדם שיתופי פעולה וקשרים בין קהילות בניו יורק וקהילות יישובי בנימין.

הוא נפגש עם מספר אנשי סנאט, חברי קונגרס ואנשי ממשל מעיריית ניו-יורק. בפגישות תיאר גנץ את הפיתוח המשמעותי המתרחש בהתיישבות ובתחומי המועצה האזורית בנימין העוטפת את ירושלים, ונמצאת בתנופת התפתחות של בניה, תשתיות, שיפור מרכזי התעסוקה והקמת מרכז רפואי מתקדם. הוא הדגיש את האתגר המרכזי העומד בפניו והוא פיתוח תשתיות התחבורה בכל בנימין ועוטף ירושלים. 

גנץ אמר לנציגים עמם נפגש כי "אם במדינות העולם היו באמת רוצים לעזור לפלסטינים, הם היו מחזקים את ידה של ממשלת ישראל להחיל ריבונות, לטובת פיתוח הכבישים והאזור". הוא סיפר כי "הפלסטינים הם שפונים למועצה ומבקשים עזרה בתחומים אלו. לרשות הפלסטינית לא אכפת מכל זה".

בפגישות הוענק למשתתפים שי מיוחד - העתק כד קדום מאתר המשכן בשילה הקדומה.