רה"מ נתניהו: שיקלי אמיץ, בנט מנסה להסתיר את האמת ומוחק ציוצים

רה"מ נתניהו תוקף את בנט: "מסתבר שיש תעלול ואין לו בכלל גבול", מציע לשקד להצטרף לעמדת שיקלי: "אם איילת תעשה זאת היא תקנה את עולמה, ואם תעשה אחרת היא תאבד את עולמה ברגע אחד" | בחלק הסגור של ישיבת הסיעה: "אני לא הולך לשום מקום, נלחם יחד איתכם עד שננצח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/21 16:58 כד באייר התשפא

רה"מ נתניהו: שיקלי אמיץ, בנט מנסה להסתיר את האמת ומוחק ציוצים
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סיעת הליכוד התכנסה היום (ה') בשעה 16:00 במלון קרלטון ת״א, בפתח ישיבת הסיעה רה"מ בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת על רקע האירועים הפוליטיים, כאשר אמש קיבל יו"ר יש עתיד את המנדט מהנשיא ראובן (רובי) ריבלין להקמת ממשלה, ובעקבות כך הודיע יו"ר ימינה נפתלי בנט כי הוא מתכוון לעשות את מירב המאמצים להקים ממשלת חירום עם לפיד.

לפני ישיבת הסיעה נתניהו נפגש עם ראשי גוש הימין, שהגיעו להסכמה שהם ממשיכים להיות מאוחדים בהתנגדותם לממשלת שמאל, לדבריהם. בנוסף ראשי גוש הימין הודיעו כי הם קוראים לנפתלי בנט, איילת שקד וחברי הכנסת של ״ימינה״ לעמוד בהתחייבותם לבוחר ולא להצטרף לממשלת שמאל עם לפיד, מרצ והעבודה.

ראש הממשלה נתניהו אמר בחלק הסגור של סיעת הליכוד: "אני רוצה להרגיע אתכם, אני לא הולך לשום מקום - אני נשאר פה, נלחם יחד איתכם עד שננצח. " והוסיף: "אני אומר לכם שזה לא מידרדר לבחירות כי אף אחד לא רוצה בחירות. בנט מנע הקמת ממשלת ימין. רצינו ממנו דבר אחד: שיצטרף לגוש של 59. ה-59 היה מביא את ה-61."

נתניהו פתח את דבריו בתפיסת המחבל שביצע את הפיגוע בצומת תפוח בתחילת השבוע: "בשנים האחרונות לא היה מחבל אחד שכוחות הביטחון שלנו לא תפסו אותו. ידה של ישראל משגת את המרצחים הללו. זאת המדיניות התקיפה שלנו מול הטרור בעזה והטרור ביהודה ושומרון. מול הניסיון של איראן להתבסס בסוריה ובכל מקום וכך גם מול ניסיונות ההתגרענות של איראן וההתחמשות בפצצות אטום נגדנו. כך גם בכלכלה, בפתיחת הכלכלה, בהגנה על ההתיישבות ובהכפלת ההתיישבות, בבנייה בירושלים, בשלום תמורת שלום ולא שלום תמורת עקירת יישובים." 

על שינוי היחס לערביי ישראל: "זה משנה את היחסים של יהודים וערבים בתוך ישראל. אנחנו עובדים בשותפות עם אזרחי ישראל הערבים כדי להשיג פתרונות נגד הפשיעה, נגד בנייה בלתי חוקית, במטרה שכל אזרחי ישראל, כל ילדי המדינה בלי יוצאים מן הכלל, יהיו חלק מסיפור ההצלחה הגדול של מדינת ישראל. "

"הפכנו את ישראל למדינה שמדורגת כמעצמה השמינית בעולם. אנחנו רק אלפית מאוכלוסיית העולם. כל זה נעשה תוך כדי מחלוקות קשות מאוד בזירה הבינלאומית, בזירה הפנימית, בזירה הפוליטית. הכל הצריך עמידה איתנה ונחושה גם כלפי חוץ וגם כלפי פנים. " ציין נתניהו את ההישגים שממשלתו הביאה.

לאחר מכן התחיל נתניהו לתקוף את נפתלי בנט וחברי מפלגת ימינה, בניסיון למנוע מהם להצטרף לממשלת לפיד: "שמעתי את נפתלי בנט אומר אתמול שהממשלה שהוא מתכוון להקים תהיה ״ממשלת אחדות שלא תטפל בנושאים שנויים במחלוקת״. אז במה היא תטפל? כל הנושאים האלה שנויים במחלוקת. היא לא תילחם בהסכם הגרעין עם איראן? היא לא תגן על ההתיישבות? היא לא תפתח את המשק לעוד רפורמות? "

"נפתלי בנט מנסה להסתיר את האמת. זאת תהיה ממשלת שמאל, ממשלה חלשה ורופסת, שתרכין את הראש מול הלחצים הבינלאומיים ותסיג לאחור את ההתקדמות האדירה שעשינו עבור המדינה שלנו בעשור האחרון. " תקף נתניהו.

"בנט מבין את זה יפה מאוד ולכן לפני הבחירות הוא התחייב, כולל בשידור חי בטלוויזיה שבו חתם על חוזה. הוא אמר ב-21.3: ״לא אאפשר ללפיד להיות ראש ממשלה, גם לא ברוטציה״. ב-7.3 אמר ״לא אשב עם לפיד גם אם יהיה שני ברוטציה״. בנט אמר שמי שמגנה את חיילי צה״ל, כמו ניצן הורוביץ, הוא מחוץ למחנה."

"עכשיו בנט מוחק את הפוסטים שלו. הוא עושה ניסיון אבסורדי למחוק את האמת ולהסתיר את העובדה שהוא הוליך שולל את אזרחי ישראל והבוחרים שלו."

נתניהו תמך בח"כ עמיחי שיקלי על מכתבו לבנט בו הוא מתנגד לממשלת שמאל: "קראתי את המכתב של ח״כ עמיחי שיקלי. מכתב מכונן של אדם אמיץ, אדם עם יושרה וערכים, ובניגוד לבנט שיקלי מסרב להפר את ההבטחות שהוא נתן לבוחרים ומסרב להקים ממשלת שמאל בראשות לפיד. המעשה של שיקלי אמיץ ומתחייב וכפי ששיקלי עשה זאת, כך גם איילת שקד ועוד חברים בימינה יכולים וצריכים לעשות את המעשה הנכון ולא לחבור לממשלת שמאל מסוכנת. "

"בפברואר האחרון אמרה איילת שקד לווינט ש״לפיד לא יהיה ראש ממשלה בישראל, זאת תעמולה של נתניהו, אגדה אורבנית״. היא אמרה ב-22.2 שהיא לא תשב עם איבתיסאם מראענה בממשלה, ולא תשב עם מרצ. חבר הכנסת מתן כהנא אמר לפני הבחירות שלא ישבו בממשלה עם מרצ כי ״יש גבול לכל תעלול״." 

"אבל מסתבר שיש תעלול ואין לו בכלל גבול. אם ימינה הייתה אומרת את הדברים האלה לפני הבחירות, שהם מתכוונים להקים ממשלה עם לפיד ומרצ והעבודה, בתמיכה של המשותפת, ממשלת שמאל עם רוב מוחלט של מפלגות שמאל, לא בנט ולא שקד ולא אף אחד מחברי ימינה היו יושבים היום בכנסת. "

"כבר ב-2013 בנט ושקד מנעו מאיתנו להקים ממשלת ימין. אתם זוכרים את ״ברית האחים״ עם לפיד. ב-2019 במועד א׳ הם פילגו את הבית היהודי ולא עברו אחוז חסימה. עכשיו בפעם השלישית הם עושים זאת שוב בהונאה שלא הייתה כדוגמתה. "

"בנט יושב כבר חודש עם לפיד כל יום והופך כל אבן כדי להקים ממשלת שמאל ולהדיח את הימין מהשלטון. אם חברי הכנסת של ימינה באמת רוצים להקים ממשלת ימין הם צריכים להודיע שיצביעו נגד ממשלה עם לפיד והשמאל, בדיוק כפי שהבטיחו בבחירות. אם איילת שקד תעשה זאת היא תקנה את עולמה, ואם תעשה אחרת היא תאבד את עולמה ברגע אחד. "

נתניהו סיכם את דבריו, בו הוא מנסה לגרום למפלגת ימינה להצטרף לגוש הימין: "אם יעשו זאת, אני ואתם יודעים שנקים ממשלת ימין בלי בחירות נוספות תוך זמן קצר, כי יצטרפו עוד חברי כנסת נוספים מימין. "

"אנחנו עומדים מול שפל גדול - ניסיון להקים ממשלת שמאל בקולות הימין. אנחנו עומדים מלוכדים מול הניסיון הזה. אני מודה לכל חברות וחברי הליכוד ולכל ראשי סיעות הגוש, על העמידה המשותפת, האיתנה, ועל הנחישות במאבק הצודק והנכון שאנו מנהלים יחד על עתיד המדינה."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן