בכיר בליכוד לחדשות כיפה : בנט קטנצ'יק, נעשה הכל לטרפד את ממשלת השמאל שיקים

ראש הממשלה נתניהו נפגש היום עם ראשי גוש הימין וסיכמו להמשיך בהתנגדות לממשלת שמאל. בכיר בליכוד לחדשות כיפה: "נעשה כל מאמץ לטרפד את ממשלת השמאל ההזויה הזו שרוצים להקים עם בנט"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 06/05/21 15:04 כד באייר התשפא

בכיר בליכוד לחדשות כיפה : בנט קטנצ'יק, נעשה הכל לטרפד את ממשלת השמאל שיקים
נתניהו וראשי המפלגות החרדיות, צילום: ללא

יום שני למנדט של יאיר לפיד, ובזמן ניסיון להרכיב ממשלה ראש הממשלה עמל להפעיל את כל המאמצים על מנת לסכל את הקמת ממשלת השינוי. היום (ה') נתניהו נפגש היום עם ראשי גוש הימין וסיכמו שהם ממשיכים מאוחדים בהתנגדותם לממשלת שמאל. הנציגים שהגיעו היו ראשי מפלגות ש"ס ויהדות התורה, מי שלא הגיע היה יו"ר הציונות הדתי בצלאל סמוטריץ' שאינו חש בטוב כבר מאמש. בסיום הפגישה יצאה בקריאה: "גוש הימין קורא לנפתלי בנט, איילת שקד וחברי הכנסת של ״ימינה״ לעמוד בהתחייבותם לבוחר ולא להצטרף לממשלת שמאל עם לפיד, מרצ והעבודה".

בכיר בליכוד אמר לחדשות כיפה כי במפלגה נערכים לכל תרחיש ועמלים כדי שממשלת השינוי של לפיד ובנט לא תמומש. "אנחנו נותנים גיבוי מלא לראש הממשלה, הוא נתן 12 שנים להנהגת הימין אנחנו לא נפקיר אותו עכשיו. אנחנו נעשה כל מאמץ לטרפד את ממשלת השמאל ההזויה הזו שרוצים להקים עם בנט. נקווה שנצליח". כדי לפעול להפלת הממשלה סיפר כי "אנחנו מנסים לשכנע כל מי שהוא אידאולוג אמתי לא להסכים לממשלה עם השמאל זה לא דבר נכון, לא דבר חכם זה אפילו דבר מסוכן".

הליכוד מסמן את ימינה ובנט כגורם הבעייתי בממשלה שמנסה לקום: "בנט הוא עלה תאנה ימיני וקטנצ'יק וזה כנראה מה שהולך לקרות, בסוף הציבור ישפוט את זה. הם עושים את זה רק בשם הנקמנות נגד ראש הממשלה שעשה המון למדינת ישראל גם בימין וגם בשמאל אין חולק על זה". מוקדם יותר היום חשף ח"כ אביר קארה כי קיבל הצעה מהליכוד לבוא לפגישה ואף הוצע לו תפקיד שר. 

פרישה נוספת של איש ימינה עלולה להיות הגורם שיפיל את ממשלת השינוי, נכון לעכשיו ממשלת השינוי תורכב מהמפלגות: יש עתיד, כחול לבן, העבודה, מרצ, ישראל ביתנו, תקווה חדשה, רע"מ וימינה מינוס שיקלי - יחד הם שווים 61. פרישה של אורבך משמעה שלפיד מאבד את הרוב, ולא מצליח להקים ממשלה, ויהיה עליו לחפש פתרונות בשדות אחרים שזרים מאוד עד כדי מוקצים בימינה.