תכינו את המזוודות: האיחוד האירופי הודיע - ישראל מדינה ירוקה

בעקבות הירידה המתמדת בתחלואה במדינה, האיחוד האירופי הוסיף את ישראל לרשימת המדינות הירוקות של האיחוד, דבר שיאפשר כניסה לישראלים גם שלא לצורך חיוני. משרד החוץ בירך על המהלך: "תוצאה של עבודה דיפלומטית מאומצת"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/05/21 13:53 כד באייר התשפא

תכינו את המזוודות: האיחוד האירופי הודיע - ישראל מדינה ירוקה
נתב"ג בימים שלפני הקורונה. , צילום: משה שי, פלאש 90

לקראת חופשת הקיץ - בשורה לישראלים: האיחוד האירופי הודיע היום (ה') כי ישראל מצטרפת לרשימת המדינות הירוקות, כאשר משמעות הדבר היא שאזרחי ישראל יוכלו להיכנס למדינות החברות באיחוד, גם שלא לצורך חיוני.

בהודעתה האיחוד האירופי צויין: "בהתבסס על הקריטריונים והתנאים המפורטים, החל מה-6 במאי 2021 על המדינות החברות באיחוד להסיר בהדרגה את מגבלות הנסיעה בגבולות, עבור תושבי המדינות הבאות: אוסטרליה, ישראל, ניו זילנד, רואנדה, סינגפור, דרום קוריאה, תאילנד וסין ובכפוף להסכם הדדיות". יש לציין כי הודעת האיחוד לא מבטלת את החובות שהוטלו בכל מדינה בנוגע לקורונה כמו כניסה לבידוד או לערוך בדיקת קורונה. 

במשרד החוץ בירכו על ההחלטה ואמרו כי זאת, "תוצאה של עבודה דיפלומטית מאומצת של שגרירות ישראל לאיחוד האירופי, שגרירויות נוספות ביבשת ומשרד החוץ בירושלים, שפעלו מול מועצת האיחוד האירופי והנציבות להמליץ להוסיף את ישראל לרשימת המדינות הירוקות".

שר החוץ גבי אשכנזי התייחס להודעת האיחוד האירופי: "החלטת האיחוד האירופי להוסיף את ישראל לרשימת המדינות הירוקות סוללת את הדרך לחזרה הדרגתית לשגרה לאחר משבר הקורונה לצמיחה כלכלית. אני מברך את שליחי משרד החוץ באירופה על עבודתם המצוינת שהובילה להחלטה".