"היש במילים נחמה?": יהודה גואטה ז"ל מובא למנוחות

ארבעה ימים אחרי שנפצע אנושות בפיגוע בצומת תפוח, מובא כעת יהודה גואטה ז"ל למנוחות בירושלים. רבנים, אנשי ציבור, בני משפחה וחברים סופדים לו. "יש לעשות הכול, כדי שטרגדיות כאלו לא יתרחשו יותר", ספד יונתן פולארד

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/21 13:04 כד באייר התשפא

"היש במילים נחמה?": יהודה גואטה ז"ל מובא למנוחות
לוויתו של יהודה גואטה ז"ל, צילום: צילום מסך

במשך ארבעה ימים נלחם יהודה גואטה על חייו בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, אחרי שנפגע בראשו בפיגוע הירי בצומת תפוח. אתמול (ד') הלך יהודה לעולמו והוא בן 19, והבוקר (ה') הובא למנוחות בהר המנוחות בירושלים. 

בלוויה נוכחים בני משפחה, תלמידי ישיבת איתמר, אנשי ציבור, חברי כנסת ופוליטיקאים רבים כדוגמת איתמר בן גביר, הרב רפי פרץ, יוסי טייב, יוסי דגן, מתן כהנא, אורית סטרוק, הרב הראשי לשעבר שלמה עמאר, הרב שמואל אליהו, ראש ישיבת איתמר, הרב ואן דייק ויונתן פולארד.


 
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון ספד ליהודה ז"ל: "היש במילים נחמה? היש דברים שיוכלו להקהות הכאב על נער בן תשע-עשרה שנקטל בִּדְמִי ימיו? השבר גדול והצער אין לו קץ. והמילים -  דלות, דלות מדיי. זהו יום עצוב ומר לכולנו. לעיר ירושלים ולהתיישבות היהודית באשר היא. יום שבו אנחנו מלווים למנוחת עולמים נער אשר נרצח בידי בני עוולה רק משום היותו יהודי. לכל אלו הקמים עלינו לכלותנו נאמר היום: דרככם לא תצלח. גם בהילקח הטובים מכל שבין בנינו – רוחנו לא תישבר. גם כאשר הכאב צורב את הנשמה – אנחנו יודעים כי דרכנו היא זאת שתנצח". 

גם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן ספד: "יהודה היקר, נער צעיר חייכן מלא אהבת ישראל, כל החיים היו לפניך, הצטרפת לישיבת איתמר בשמחה, ללמוד תורה שבה חשקה נפשך, בשפיץ של ההתיישבות בלב ארץ ישראל בישיבה החשובה הזו. רצית בכל מאודך ללמוד תורה עם חבריך בישיבה וראש הישיבה -  הרב ואן דייק , לגדול בתורה, לתרום לעם ישראל. זהו אסון כבד מנשוא - לישיבת איתמר, להתיישבות בשומרון למדינת ישראל כולה ולעם ישראל כולו. יהודה הי"ד לא מת מסרטן, הוא לא נהרג בתאונת דרכים - הוא נרצח. הוא נרצח כי הוא היה יהודי בארץ ישראל".

‏יונתן פולארד אמר בלוויה כי, "מעולם לא ציפיתי לחזור לישראל ולעמוד בפני כזו טרגדיה. יש לעשות הכול, כדי שטרגדיות כאלו לא יתרחשו יותר".