המזכרת האחרונה: המסע להחזרת האקדח של בניה שראל ז"ל

שבע שנים לאחר נפילת מ"פ פלס"ר גבעתי בצוק איתן, המשטרה איתרה את האקדח האישי שלו, וכעת המשפחה מבקשת לקבלו בחזרה. "אין שום סיבה שלא יקבלו את האקדח של בניה ז"ל בחזרה", אומר חברו ליחידה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/21 10:37 כד באייר התשפא

המזכרת האחרונה: המסע להחזרת האקדח של בניה שראל ז"ל
בניה שראל, צילום: באדיבות המשפחה

משפחתו של בניה שראל ז"ל, תבקש מהמשטרה לקבל בחזרה את אקדחו האישי, שבע שנים לאחר שנפל במבצע צוק איתן. שראל נשא עימו אקדח פרטי מדגם גלוק שהחזיק ברישיון ומיקם אותו בימי המבצע בווסט האישי שלו, ולאחר המבצע הוא אבד, כעת משנמצא, פועלים חבריו ליחידה ומשפחתו להחזירו כמזכרת אחרונה. כך נחשף היום (ה') ב"ישראל היום".

רועי הראל, ששירת עם בניה ביחידת רימון מספר: "התאמנו יחד בירי ביחידה מעת לעת. אחרי ששמעתי שהוא נהרג והתפרסמה התמונה שלו בעיתון, ראיתי שיש לו את האקדח שהוא מחזיק ברישיון בווסט. אני יודע שהאקדח הזה שלו, ועכשיו צריך להשיג אותו, כי לדברים כאלה יש נטייה להיעלם".

החבר ליחידה מספר שאיתר את האקדח והווסט האישי של שראל לפני מספר שנים: "הייתי אז במילואים. הצלחתי לאתר את הווסט והפקדתי את האקדח במשטרת באר שבע. הסברתי להם שהוא שייך לחלל צה"ל ומסרתי את הטפסים לשלום, אבא של בניה. הסברתי לו שאם הם ירצו להוציא רישיון לאקדח, הם יוכלו להוציא אותו מהמשטרה. האבא הסביר לי שהם כרגע בשבעה ושלא ייגעו בזה ושאולי בעתיד, כי עדיין קשה להם", אמר הראל והסביר כי, "החוק במדינה מאפשר לאפסן אקדח למשך 18 חודשים, אחר כך האקדח נגרע לטובת המדינה". 

להרוס ולבנות מחדש מהיסוד? רצועת עזה לאחר מבצע צוק איתן

רצועת עזה לאחר מבצע צוק איתןצילום: פלאש 90. עימאד נאסר

מאז, האקדח נותר במחסני המשטרה, ולאחר שעברה תקופה בה אף אחד לא דרש אותו, הוא הועבר לשימוש אחד השוטרים. לאחרונה בני המשפחה נזכרו שאקדחו של בניה ז"ל הופקד במשטרה, וביקשו להשיבו.

מיד לאחר מכן החל הראל בניסיונות לאתר את אקדחו של שראל. "יצרתי קשר עם השוטר שאצלו הפקדתי את האקדח והוא אמר לי שהוא לא יודע איפה הוא נמצא היום. ידעתי שמדובר באקדח מסוג גלוק, וסביר להניח שהמשטרה תכניס אותו לשימוש. חיפשנו את המספר הסידורי והצלחנו לאתר אותו אצל אחד מהשוטרים".הראל עידכן את משפחת שראל שהאבידה נמצאה, וכדי להחזיר את האקדח עליהם להגיש בקשה למשטרה.