טיבי: "מי הוא בכלל הרב דרוקמן?"

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת התייחס בראיון למלאכת הרכבת הממשלה ואמר, כי בסיעה לא יתמכו ביו"ר ימינה לראשות הממשלה. במהלך דבריו הגיב לפגישת עבאס-הרב דרוקמן, ותקף את הרב: "הוא אויב העם שלי ואני לא מוכן להיפגש איתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/21 23:10 כג באייר התשפא

טיבי: "מי הוא בכלל הרב דרוקמן?"
טיבי, צילום: Miriam Alster/Flash90

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, אחמד טיבי, התייחס אחר הצהריים (ד') לניסיונות הקמת הממשלה, עוד בטרם הכריז הנשיא ראובן ריבלין למי יעניק את המנדט להרכבה. טיבי הבהיר כי הם לא יתמכו ביו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט לראשות הממשלה וכי הם מעדיפים את יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד.  

לפיד: "ממשלת האחדות אינה פשרה - היא מטרה"

"אנחנו מעדיפים שלפיד יהיה ראש הממשלה", אמר טיבי בראיון לחדשות 12. "יש לשון משותפת עם יאיר לפיד. הנושאים הכואבים לנו, כולל נושאים אזרחיים של הציבור בכללותו שהרשימה המשותפת רוצה להביא - יובאו בפני כל מי שיהיה ליד ההגה. אנחנו חושבים שיאיר לפיד הוא המתאים מבין כל האופציות הקיימות. היו לו הצהרות אמיצות לגבי הרשימה המשותפת והציבור הערבי בחודשים האחרונים, לרבות בקמפיין הבחירות, וגם בסדרת הפגישות שהיו איתנו".

במהלך הראיון איתו, עקץ טיבי את יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס שהלך ונפגש עם הרב חיים דרוקמן. טיבי אמר דברים חריפים נגד הרב: "שימו לב שלא נפגשנו עם רבנים. לא היה צורך להיפגש עם רבנים, רק עם חברי כנסת ופוליטיקאים. להיפגש עם הרב דרוקמן? מי הוא בכלל הרק דרוקמן הזה? הרב דרוקמן אם אני עובר לידו אני לא אומר לו בוקר טוב. האיש הזה הוא סיבה לסבל של העם שלי, סיבה להרחבת ההתנחלויות הוא אחד מהדוגלים בעליונות יהודית". 

בהמשך אמר הח"כ מהרשימה המשותפת: "הוא אויב העם שלי ואני לא מוכן להיפגש איתו. הפגישה עם הרב דרוקמן היא טעות". 

נזכיר כי עבאס נפגש בשבוע האחרון עם הרב דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, בביתו במרכז שפירא, כחלק מהמגעים להקמת ממשלה. הפגישה, שארכה קרוב לשעתיים, נערכה בלחץ סביבתו של נתניהו במטרה לגרום לח"כ סמוטריץ' לתמוך בממשלה שתישען על רע"מ, אך הרב דרוקמן נישאר בדעתו שלא להקים ממשלה שכזו וחיזק את יו"ר הציונות הדתית.


(הרב דרוקמן במסע הישיבות לפני הבחירות)