דרישת הציונות הדתית: השבת המשילות ואפס סובלנות לטרור הלאומני

לאחר ימים מתוחים סיעת הציונות הדתית יצאה היום לסיור בעיר לוד ונפגשה עם ראש העיר, המשטרה, ותושבים והשיקה מוקד פניות ציבור ארצי לנפגעי האלימות

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/21 21:17 כג באייר התשפא

דרישת הציונות הדתית: השבת המשילות ואפס סובלנות לטרור הלאומני
סיור בלוד, צילום: הציונות הדתית

לאחר ההמלצות לנשיא והשבת המנדט יצאו היום (ד') חברי הכנסת של סיעת הציונות הדתית לעיר לוד לבחון מקרוב את המציאות שנכפתה על העיר לוד בתקופה האחרונה על ידי פורעים ערבים שמסכנים את תושבי העיר בטרור לאומני.

כידוע בימים האחרונים העיר לוד כמו גם ירושלים וערים נוספות סובלות מהתקפות של פורעים ערבים נגד התושבים היהודים. המתקפות כוללות ירי, נפצים, בקבוקי תבערה, והתנכלויות.

חברי הסיעה נפגשו עם ראש העיר יאיר רביבו. ראש עיריית לוד הודה לסיעה על הגעתם ותמיכתם בעיר ביחוד בעת הזאת. ראש העיר הציג תוכנית עבודה מפורטת של הצעדים הנדרשים כדי להשיב את השקט לתושבי העיר. חברי הסיעה של הציונות הדתית התחייבו להציף את הדרישות והצעדים הנדרשים בדרג הלאומי ולהיות לעזר עבור העיר לוד במסדרונות הכנסת ובממשלה.

בהמשך נפגשו חברי הסיעה עם מפקד תחנת המשטרה לוד שמעון דהן שפירט את ההיערכות המשטרתית בעיר ואת הצעדים הננקטים באופן קבוע למזעור האלימות הלאומנית ובפרט בימים האחרונים. 

משם המשיכו חברי הכנסת למפגשים עם התושבים, כפר הסטודנטים רמת אשכול, מתנ״ס שיקאגו, מכינת מעוז והגרעין התורני בעיר. תושבי העיר סיפרו לחברי הסיעה על תחושות של חוסר משילות וביטחון אישי בעיר ושקיימת אווירה של פחד וטרור.

במהלך הסיור בלוד השיקה הסיעה את המוקד לפניות הציבור לטיפול באירועי בריונות וונדליזם על רקע לאומני ואנטישמי. המוקד יקבל פניות מכל רחבי הארץ, שיטופלו ע"י חברי הכנסת וצוות הסיעה והמפלגה, במטרה לשפר הן את המענה לפרט והביטחון האישי, והן את הריבונות, המשילות, והכבוד הלאומי.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר, כי נדרשת משילות, ואפס סובלנות לטרור הלאומני שמשתולל בערי ישראל. "הימים האלו עמוסים בפוליטיקה אבל לא נזניח לרגע את הערכים בשמם נשלחנו. התייצבנו פה לימין תושבי לוד ונעשה כל שביכולתנו להשיב את הביטחון האישי לתושבי העיר". 

יו"ר הסיעה ח"כ אורית סטרוק: "די להפקרות. אנחנו מחויבים להחזיר לתושבי לוד את הביטחון, את מרקם החיים הנורמאלי, ואת הריבונות. באנו להקשיב לראש העיר ולתושבים, לעמוד לצדם, לחוות אתם את הקשיים, ולהיות שליחים נאמנים שלהם בכנסת".

צילום: הציונות הדתית