עמיר פרץ: "החלטתי לא להתמודד על תפקיד הנשיא"

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר הודיע כי הוא פורש מהמירוץ לנשיאות. "מאחל בהצלחה לכל המתמודדים, על התפקיד החשוב והמאתגר בתקופה הזו. עבודה רבה לפניהם בקירוב הלבבות ובפיוס הלאומי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/05/21 20:27 כג באייר התשפא

עמיר פרץ: "החלטתי לא להתמודד על תפקיד הנשיא"
פרץ. פורש מהמירוץ, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

פורש מהמירוץ. בחודש דצמבר בשנה שעברה, הכריז יו"ר העבודה לשעבר ושר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, כי יתמודד לנשיאות המדינה. הערב (ד') הודיע פרץ כי בשל רצונו העז להקדיש יותר זמן לבני משפחתו, הוא פורש מהמרוץ לתפקיד הממלכתי. את תפקידו כשר הוא ימשיך עד להקמת הממשלה הבאה.

פרץ חשף את הדברים בחשבון הפייסבוק שלו. "כמי ששמו עלה לא אחת בהקשר להתמודדות הקרובה על תפקיד נשיא המדינה, אני רוצה להודיע שלאחר ששקלתי את הדברים בכובד ראש החלטתי לא להתמודד על התפקיד. כשאסיים את הכהונה הנוכחית ארצה לפנות לאפיקים חדשים ולהקדיש יותר זמן למשפחתי הקרובה, דבר שהיה קשה לי מאוד לעשות במהלך 37 שנותיי בשירות הציבור".

יו"ר העבודה לשעבר כתב בהתרגשות כי מדינת ישראל נתנה לו את האפשרות להתקדם מאז שהגיע ארצה בהיותו ילד ממרוקו. "הדמוקרטיה הישראלית אפשרה לי, ילד שנולד במרוקו וגדל במעברה להגיע למקומות החשובים ביותר ולהשיג הישגים עבור אזרחי ישראל כולם. היה לי הכבוד לתרום לביטחון ישראל, לחברה הישראלית ולאדם העובד. מבחינתי זו זכות גדולה, ועדות על כך שלמרות כל הקשיים מדינת ישראל היא ארץ של אפשרויות רבות עבור כל אדם".

"בכוונתי להמשיך לתת מעצמי עבור הציבור הישראלי בכל מקום שאהיה. הדבר שהניע אותי תמיד זו אהבת האדם באשר הוא אדם, ללא הבדל של דת, מין, נטייה מינית, מגזר, עדה או עמדה פוליטית. אם מסתכלים מעבר לפוליטיקה מבינים שיש לנו אזרחים נהדרים אנשים טובים שחיים אחד עם השני ובשעת מבחן תמיד נרתמים זה למען זה בסולידריות נדירה".

לסיום, איחל פרץ בהצלחה לשאר המתמודדים. "אני מאחל בהצלחה לכל המתמודדים, על התפקיד החשוב והמאתגר בתקופה הזו. עבודה רבה לפניהם בקירוב הלבבות ובפיוס הלאומי שכל כך נדרש בעת הזו".