לפיד: "ממשלת האחדות אינה פשרה - היא מטרה"

יו"ר יש עתיד, עליו הטיל הנשיא את המנדט להקמת הממשלה אומר, כי הממשלה שתקום צריכה לשקף את העובדה שאנחנו לא שונאים אחד את השני. "ימין שמאל ומרכז פועלים יחד להתמודד עם האתגרים הכלכליים והביטחוניים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/05/21 19:12 כג באייר התשפא

לפיד: "ממשלת האחדות אינה פשרה - היא מטרה"
יאיר לפיד, צילום: Miriam Alster/Flash90

לאחר שאמש תמו 28 הימים בהם ח"כ בנימין נתניהו יכול היה להקים ממשלה, הנשיא ראובן ריבלין העניק הערב (ד') את המנדט להרכבת הממשלה, על יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד. עם קבלת המנדט, יו"ר הוועדה המסדרת המכהן, ח"כ מיקי זוהר, יפנה את מקומו לטובת ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד.

הנשיא ריבלין: "מעניק את המנדט לח"כ יאיר לפיד"

"הנשיא הטיל עלי היום את המנדט לנסות להקים בישראל ממשלת אחדות", אמר לפיד לאחר הכרזת הנישא."אחרי שנתיים של סיוט פוליטי מתמשך החברה הישראלית פצועה. ממשלת האחדות אינה פשרה - היא מטרה".

עוד הוא אמר: "עלינו להקים ממשלה שתשקף את העובדה שאנחנו לא שונאים אחד את השני. שבה ימין שמאל ומרכז פועלים יחד להתמודד עם האתגרים הכלכליים והביטחוניים. אנחנו זקוקים לממשלה שתוכיח לנו שהעובדה שאנחנו שונים זה מזה אינה חולשה, אלא מקור הכוח של ישראל. אעשה הכול כדי שממשלת האחדות תוקם מהר ככל האפשר ותלך לעבוד למען אזרחי ישראל".

כתב הענקת המנדט

כתב הענקת המנדטצילום: חיים צח / לע"מ

בהצהרתו אמר הנשיא: "לאחר שקבלתי את עמדתם של כלל הסיעות ושוחחתי עם ח"כ יאיר לפיד וח"כ נפתלי בנט, התברר בפניי כי ח"כ נפתלי בנט נותר עם 7 ממליצים כפי שהיה בסיבוב הקודם ואילו ח"כ לפיד נוספו לו 11 ממליצים, כך שיש לו 56 ממליצים". 

הנשיא הכריז כי הוא מעניק את המנדט ליו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, ולא משיב אותו לכנסת כי הוא חושש שהדבר יוביל לבחירות חמישיות. "בנסיבות אלו, החזרת המנדט לכנסת חוטאת לחוק. ועלולה להביא אותנו לבחירות חמישיות, בלא שנוצלו כל האפשרויות להקמת ממשלה. על בסיס ההמלצות שקיבלתי מסיעות הכנסת ומתוקף סמכותי על פי ס' 9 של חוק יסוד הממשלה , שוחחתי זה עתה עם ח"כ יאיר לפיד והודעתי לו כי אני מעניק לו את המנדט להרכבת הממשלה".