הנשיא ריבלין: "מעניק את המנדט לח"כ יאיר לפיד"

‏נשיא המדינה הכריז כי הוא מטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר יש עתיד. "מתמונת הממליצים עולה בבירור שלח"כ לפיד יש אפשרות להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת". על השבת המנדט לכנסת, אמר: "עלולה להביא אותנו לבחירות חמישיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/21 18:30 כג באייר התשפא

הנשיא ריבלין: "מעניק את המנדט לח"כ יאיר לפיד"
הנשיא ריבלין, צילום: חיים צח / לע"מ

המנדט של ראש הממשלה בנימין נתניהו חלף עבר, ראשי המפלגות סיימו למסור את המלצותיהם החדשות לנשיא המדינה ראובן ריבלין כבר היום (ד') בשעות הצהריים, והנשיא הודיע כי ימסור את המנדט כבר בשעות הערב. ריבלין בחר שלא להשיב את המנדט לכנסת בשל החשש מבחירות חמישיות, ויו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, ינסה להרכיב את הממשלה הבאה.

בנט ביקש את המנדט לעצמו | גוש השינוי ותקווה חדשה המליצו על לפיד

"אמש הודיע לי ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, כי לא עלה בידו להקים ממשלה ומשכך הוא מחזיר אליי את המנדט", פתח הנשיא את דבריו. "לאחר שקבלתי את עמדתם של כלל הסיעות ושוחחתי עם ח"כ יאיר לפיד וח"כ נפתלי בנט, התברר בפניי כי ח"כ נפתלי בנט נותר עם 7 ממליצים כפי שהיה בסיבוב הקודם ואילו ח"כ לפיד נוספו לו 11 ממליצים, כך שיש לו 56 ממליצים".

הנשיא המשיך ואמר: "ח"כ מנצור עבאס כתב כך: הוא ישתף פעולה בצורה חיובית עם כל מי שעליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה, קרי מי שזוכה למספר הממליצים הרב ביותר. עד כאן דבריו של עבאס. ח"כ בנט הביע רצונו בממשלה יציבה. שתשרת את אזרחי ישראל והבהיר כי אינו פוסל אפשרות להקים ממשלה עם ח"כ יאיר לפיד".

ריבלין חזר על דבריו מההמלצות הראשונות. "כפי שאמרתי בעבר, השיקול המרכזי שעל נשאי ישראל לשקול בקבלת החלטה על מי להטיל את תפקיד הרכבת שהממשלה הינו למי יש הסיכוי הגבוה ביותר להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת החדשה. מתמונת הממליצים עולה בבירור שלח"כ לפיד יש אפשרות להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת אם כי הקשיים רבים".

הנשיא הכריז כי הוא מעניק את המנדט ליו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, ולא משיב אותו לכנסת. "בנסיבות אלו, החזרת המנדט לכנסת חוטאת לחוק. ועלולה להביא אותנו לבחירות חמישיות, בלא שנוצלו כל האפשרויות להקמת ממשלה. על בסיס ההמלצות שקיבלתי מסיעות הכנסת ומתוקף סמכותי על פי ס' 9 של חוק יסוד הממשלה , שוחחתי זה עתה עם ח"כ יאיר לפיד והודעתי לו כי אני מעניק לו את המנדט להרכבת הממשלה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן