המרד בימינה | סמוטריץ': "איילת, עכשיו תורך!"

בעקבות מכתבו של ח"כ שיקלי שבו מנמק כי יצביע נגד ממשלת לפיד והשמאל, ח"כ סמוטריץ' מגיב: "אמת צרופה ופשוטה, תודה רבה עמיחי!", קורא לשקד לא להיגרר אחרי בנט ועל הלחצים בימינה ששיקלי יפרוש מהרשימה: "שיא נוסף של נבזות"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 05/05/21 10:45 כג באייר התשפא

המרד בימינה | סמוטריץ': "איילת, עכשיו תורך!"
מימין לשמאל: שקד, בנט, סמוטריץ', צילום: יח"צ

ח"כ עמיחי שיקלי מימינה הגיש מכתב ליו"ר מפלגתו נפתלי בנט בו הוא מסביר את הסיבה בה הוא לא יכול לתמוך בממשלה בראשות לפיד והשמאל. פוליטיקאים וחברי כנסת מהימין ברכו את שקלי "איש ימין ערכי ודובר אמת" 

שר הדיגיטל הלאומי דודי אמסלם הגיב למכתבו של שיקלי  "איש ימין אמיתי לא יכול להפוך להיות שטיח אדום שעליו צועדת ממשלת השמאל. חבר הכנסת אביחי (הטעות במקור) שיקלי - אתה שאקל אמיתי! על הערכים האלה בדיוק של מסורת ישראל וארץ ישראל גדלנו וחונכנו." 

https://twitter.com/dudiamsalem/status/1389883520198324231 

גם יו"ר הציונות הדתית הגיב בהתרגשות: "‏יש קונה עולמו בשעה אחת. האמת, קראתי את המכתב הזה עם דמעות התרגשות בעיניים. אמת צרופה ופשוטה. דבר דבור על אופניו. שיח ערכי ישר שכל כך חסר לנו בפוליטיקה. תודה רבה עמיחי!"

סמוטריץ' מפציר בשקד ללכת בעקבות שיקלי: "איילת, עכשיו תורך. תוכיחי שיש לך ערכים ועמוד שדרה ושאת לא נגררת אחרי בנט"

בעקבות המכתב ישנם לחצים במפלגת ימינה שח"כ שיקלי יפרוש מהרשימה, בעקבות כך הגיב סמוטריץ: "אם יש חלילה לחצים כאלה מדובר בשבירת שיא נוסף של נבזות. שקלי בסך הכל נצמד להתחייבויות ימינה בבחירות ומבקש למנוע את הפרתן. מי שמפנה עורף לבוחריו ולערכי הימין והציונות הדתית הוא בנט עצמו. עמיחי, קיבלת מנדט מהציבור. תשתמש בו כדי לקדם את מה שהבטחת לציבור שנתן לך את המנדט. חזק ואמץ!"

ח"כ איתמר בן גביר בתגובה למכתב של ח"כ עמיחי שיקלי שלא יקח חלק בממשלת שמאל" "מברך את ח"כ עמיחי שיקלי על קיום ההבטחות לבוחר שניתנו בשם מפלגת ימינה", בן גביר הוסיף: "אני שמח על כך שח"כ עמיחי שיקלי מבין את גודל השעה ואת הצרה שתקום אם חלילה תעלה ממשלת שמאל" 

 "אני מקווה שיצטרפו אל ח"כ שיקלי עוד חכ"ים ממפלגתו וקורא להם: אל תתנו יד להקמת ממשלת שמאל. שובו הביתה, שימו את המחלוקות האישיות בצד, ותקימו יחד איתנו ממשלת ימין מלא מלא". סיכם בן גביר.

ח"כ אופיר סופר ממפלגת הציונות הדתית מצטרף לחזק את ידיו של שיקלי: "מחזק את חברי, מפקד ואיש חינוך אמיתי, שהחליט להישאר נאמן לערכיו ולהבטחות הבחירות שניתנו לבוחריו. ממשלה עם רוב שמאלני שנשענת על קולותיהם של התנועה האיסלמית והרשימה המשותפת היא לא ממשלת אחדות גם אם בראשה עומד איש ימין."

גם ח"כ שמחה רוטמן תומך: "אנשי ימין ערכיים, רציניים ודוברי אמת לא הולכים לממשלת שמאל, לא נשענים על תומכי טרור, ואפילו לא מוכנים להשתעשע ברעיונות שכאלה. עמיחי שקלי, כל הכבוד. ירבו כמותך בישראל."

במחנה גוש השינוי, מביעים מורת רוח ממהלכו של שיקלי, והגיבו בעוקצניות, מי זה בכלל שיקלי? 

כאמור, עמיחי שיקלי, שנחשד לאורך כל התקופה כחוליה האידיאולוגית החזקה שתתנגד להקמת ממשלת בנט לפיד, הערכה שנתקלה בהכחשה גורפת מצד שיקלי, לאחר שרק לפני יומיים צייץ בטוויטר כי הוא תומך בממשלת אחדות כמוצא אחרון.

היום הוא פותח את מכתבו בידיעה כי בחירות חמישיות הן אפשרות רעה מאוד, מוצא אחרון , אך כמו רבים וטובים אני מאמין שריענון ההנהגה והכוחות הפוליטיים חיונית אך לא בכל מחיר.

" אני מתנגד לממשלה המסתמנת בשלושה מישורים:

בצד האתי – אני מתקשה להשלים עם הפרה סיטונאית של התחייבויות מפורשות שלנו לבוחרינו: התחייבנו להקים ממשלת ימין טובה, רחבה שתוציאה אותנו מהבוץ. התחייבנו "שלא נשב עם מרצ שראשיה מצדדים בתביעת קציני ולוחמי צה"ל בהאג".

התחייבנו ש"לא נכתיר את יאיר לפיד לראשות הממשלה, לא בצורה רגילה, לא ברוטציה ולא בשום דרך". אפשר ולא נוכל לממש את מלוא התחייבויותינו לבוחר וזה אכן מובן, אך אין לנו את המנדט להפר את כולן. זאת ועוד הקמת ממשלה כזו משמעה סתירה מובהקת לזהותה הבסיסית של מפלגת ימינה.

בציר הדמוקרטי – ימינה היא למוטב ידיעתי חלק בלתי נפרד מהמחנה הלאומי, אל לנו לתת יד לשלילת הצבעתם של למעלה ממיליון מצביעי ליכוד, אחים, שותפים לדרך. אין לנו מנדט ליטול מהם את בחירתם הדמוקרטית. במפלגת הליכוד ובעומד בראשו. מה לנו ולרוחות השנאה, מה לנו ולדגלים השחורים?

בציר הלאומי – המחשבה לפיה הממשלה הצפויה תוכל לחמוק מעיסוק בסוגיות לאומיות נפיצות, בטעות מרה יסודה, ואינה מתכתבת עם המציאות המדינית והביטחונית הנוכחית : חילופי ממשל מסוכנים מעבר לים, התגרענותה של איראן, והאלימות הגואה בירושלים וביו"ש.

שקלי מוסיף במכתב: יש לי אמון בטוהר כוונותיך ולכן בשמם של רבים מאוד מבוחרינו אני מבקש ממך לשקול שנית את המהלך".