בן גביר: "אם בנט מתחייב לא לשבת עם השמאל אמליץ עליו לנשיא"

עם פקיעת המנדט לנתניהו, על הנשיא יש לבחור למי להעניק את המנדט כעת, האם ליאיר לפיד או לנפתלי בנט. יו"ר עצמה יהודית הודיע הבוקר: "אם בנט רוצה את תמיכתי, הוא חייב להתחייב להקים ממשלה בראשות נתניהו ועם המפלגות החרדיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/21 09:31 כג באייר התשפא

בן גביר: "אם בנט מתחייב לא לשבת עם השמאל אמליץ עליו לנשיא"
איתמר בן גביר, צילום: כיפה

28 ימי המנדט שנשיא המדינה ראובן ריבלין העניק לראש הממשלה ,בנימין נתניהו, פקעו ללא תוצאות, והסיכוי להקמת ממשלת "ימין מלא" נראה שאבד לסבב זה. לכאורה הסיכוי היחיד שנותר להקמת ממשלת ימין זה רק אם נפתלי בנט יקבל את המנדט וינסה להקים ממשלת ימין. על מנת שבנט יקבל את המנדט עליו לקבל כמות ממליצים גבוהה מזו שקיבל לפני חודש, כמות שתעבור גם את 45 הממליצים של לפיד.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מתייחס הבוקר לראשונה לאופציה לפיה ימליץ על נפתלי בנט אצל הנשיא.ההתייחסות בעקבות גל שמועות שגורמים בציונות הדתית יחברו לממשלת בנט לפיד ויותירו את נתניהו והחרדים בחוץ. לדברי ח"כ בן גביר: "לא אתמוך בממשלת שמאל שחברים שם ניצן הורוביץ, מזהה התהליכים יאיר גולן, מירב מיכאלי שרוצה מדינת כל אזרחיה". 

עוד הוסיף בן גביר: "אם בנט רוצה את תמיכתי לנשיא הוא חייב להתחייב לא לשבת עם השמאל ולהקים ממשלה בראשות נתניהו ועם המפלגות החרדיות וכל השותפים הטבעיים בגוש הימין". בינתיים בציונות הדתית מנסים לשמור על אופטימיות, יו"ר המפלגה פרסם בליל אמש דברי חיזוק לבוחרים: "אחיי למחנה הלאומי, תרימו את הראש! שום דבר עוד לא נסגר. אנחנו עוד רחוקים מלהפסיד בקרב הזה, ובע"ה עוד נצליח גם בו. אבל מה שחשוב זה שמה שלא יהיה נישאר חזקים ומאוחדים, זקופי קומה ובטוחים בצדקת דרכנו, ובעזרת השם במערכה הכללית וודאי ננצח. כי האמת איתנו ובסוף האמת מנצחת".