סמוטריץ' לאחר החזרת המנדט: ‏"תרימו את הראש, שום דבר עוד לא נסגר"

מרבית המערכת הפוליטית עוד שותקת בעקבות החזרת המנדט של נתניהו לנשיא, למעט יו"ר הציונות הדתית המבקש לתת ניחומים לגוש הימין. הבוקר הצטרף גם ח"כ מיקי זוהר: "לכל הצוהלים לרגל החזרת המנדט: אנחנו לא חוששים, גם לא מדרך ארוכה"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 05/05/21 07:47 כג באייר התשפא

סמוטריץ' לאחר החזרת המנדט: ‏"תרימו את הראש, שום דבר עוד לא נסגר"
דברי חיזוק. בצלאל סמוטריץ', צילום: Sraya Diamant/Flash90

28 ימי המנדט שנשיא המדינה ראובן ריבלין העניק לראש הממשלה ,בנימין נתניהו, פקעו ללא תוצאות, והסיכוי להקמת ממשלת "ימין מלא" אבד לסבב זה. הליכוד יצא בהודעה כי מי שאשם במצב הוא נפתלי בנט: "עקב סירובו של בנט להתחייב לממשלת ימין, דבר שהיה מוביל בוודאות להקמת ממשלה בהצטרפות של חברי כנסת נוספים, ראש הממשלה נתניהו החזיר כעת את המנדט לנשיא".

נכון לשעות הבוקר (ד') מרבית המערכת הפוליטית עוד שותקת לנוכח המצב, כשרבים ביקשו להמתין עד הרגע האחרון אולי נתניהו עוד יצליח להפעיל את קסמיו. היחיד שהוציא הודעה בעקבות החזרת המנדט היה יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' שביקש לנחם ולחזק את מי שקיווה שתקום ממשלת ימין בראשות נתניהו: "אחיי למחנה הלאומי, תרימו את הראש! שום דבר עוד לא נסגר".

"אנחנו עוד רחוקים מלהפסיד בקרב הזה, ובע"ה עוד נצליח גם בו", הוסיף סמוטריץ' בהודעה שפרסם אמש. "מה שחשוב זה שמה שלא יהיה נישאר חזקים ומאוחדים, זקופי קומה ובטוחים בצדקת דרכנו, ובעזרת השם במערכה הכללית וודאי ננצח. כי האמת איתנו ובסוף האמת מנצחת. אוהב אתכם". בימין עוד צפויים חילופי האשמות מי מנע מכך שתקום ממשלת ימין, יהיו כאלו שיאשימו את סמוטריץ' שלא היה נכון לקבל את תמיכת רע"מ, אחרים את בנט שלא התחייב בלעדית לממשלת ימין, ויהיו שיאשימו את סער שבגלל חשבון אישי עם נתניהו לא קמה ממשלת ימין.

פוליטקאי נוסף שהתייחס הוא יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר, שהבוקר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "לכל הצוהלים לרגל החזרת המנדט: אנחנו לא חוששים, גם לא מדרך ארוכה. בנט, סער או סמוטריץ׳ עדיין יכולים להביא להקמת ממשלת ימין בפעולה רציונלית אחת. הם יבינו במוקדם (ואני מקווה שלא במאוחר) שיתר האלטרנטיבות יביאו עליהם חורבן פוליטי ונזק ציבורי בלתי הפיך. עם ישראל לא יבחר שוב בתליינים".

היום יבואו הסיעות בפני הנשיא ויתנו את המלצותיהם לאורך השבוע שנותר, ויתנו המלצה מחודשת למי כדאי לנשיא להעביר כעת את המנדט. בפני הנשיא עומדות שלוש אפשריות להעביר את המנדט ליאיר לפיד, או לנפתלי בנט, או שיחזיר את המנדט לכנסת. האפשרות הראשונה היא גם הסבירה ביותר, כשהערכות הן שהיא תגמר בממשל השינוי שתכלול מפלגות מימין ומשמאל, אם יעבור המנדט לבנט אולי תהיה תקווה קטנה ביותר להקמת ממשלת ימין אך גם אם יקבל את המנדט הסבירות נמוכה עד לא קיימת. במידה והמנדט יחזור לכנסת סביר כי התוצאה תהיה בחירות חמישיות לקראת סוף הקיץ.