מנסור עבאס: "מפריכים את עלילות השווא שאנחנו תומכי טרור"

יו"ר רע"מ על הקשר ההדוק עם בנט: "אם תקום ממשלה בישראל שתי המפלגות האלה ללא קשר להסכמה ביניהן צריכות להיות באותו צד" | על השיקול להמלצה בפני הנשיא: "מי שיקבל את דרישות רע"ם - אנחנו נהיה שם"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 05/05/21 08:37 כג באייר התשפא

מנסור עבאס: "מפריכים את עלילות השווא שאנחנו תומכי טרור"
יצטרכו לשתף פעולה. עבאס ובנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השחקן הפוליטי המרכזי בהקמת ממשלה יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס התראיין הבוקר (ד') ברשת ב' ונשאל על מי מפלגתו תמליץ לנשיא: "אנחנו כן מעוניינים שתקום ממשלה. עמדתה של רע"ם מול הנשיא - כל מי שתטיל עליו את המנדט ויש לו סיכוי להקמת משלה ושיבוא איתנו במו"מ. ניסינו לאורך חודש להציג את עמדתנו ולעזור להקים ממשלה. בינתיים זה לא צלח"

"לפיד צריך את בנט ואת רע"ם. אם תקום ממשלה בישראל שתי המפלגות האלה ללא קשר להסכמה ביניהן צריכות להיות באותו צד. ככה המספרים אומרים, אבל זה לא קשור להסכמה. אף אחד לא מחליט בשבילי אני אחליט ברגע שהתנאים יבשלו לזה. אני אמרתי לכל מועמד: רע"ם לא תהיה חלק מתהליך ההקמה, היא תהיה הסיומת. מי שרע"ם תשלים את מניין המנדטים הדרוש ויקבל את דרישות רע"ם - אנחנו נהיה שם." קבע ח"כ עבאס.

לאחר שאמש נמסר מלשכתו של הרב דרוקמן כי עבאס אביקש להיפגש עם הרב דרוקמן לפני כשבועיים, והרב אשר לא מסרב להיפגש עם אנשים, אכן נפגש איתו. כעת עבאס מספר את מבטו על פגישתו עם הרב דרוקמן: "אני נענה כמעט לכל פנייה לדיאלוג. אנחנו מציגים עת עמדותינו. מפריכים את עלילות השווא שאנחנו תומכי טרור. לא התחננו, הצגנו את עמדותינו. לצערי עדיין יש אנשים שמנהלים שיח של פסילות וחרמות. לא רק נגד רע"ם"

על ההצבעה בוועדה המסדרת נגד החוק לבחירה ישירה אמר: "רע"ם מחליטה לפי טובתה. העמדה שלנו - שאם החוק עובר הוא מחליש את השפעתנו. היו צריכים לפצות אותנו על אובדן כוח ההשפעה שלנו".

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן