הרב דרוקמן: "שבנט יגיד באופן חד משמעי - אני לא מקים ממשלת שמאל"

זקן רבני הציונות הדתית קורא לימינה ולעמוד בראשה להתחייב שלא להקים ממשלת שמאל או ממשלת שינוי, "היא תהרוס את המשפט, החינוך וההתיישבות", ואומר כי יו"ר רע"מ עשה עליו רושם של אדם חיובי

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/05/21 18:37 כב באייר התשפא

הרב דרוקמן: "שבנט יגיד באופן חד משמעי - אני לא מקים ממשלת שמאל"
הרב דרוקמן ויו"ר ימינה בנט, צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, אמר במהלך ראיון שישודר הערב (ג') בחדשות 12, כי על יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, להתחייב לכך שלא יקים ממשלת שמאל, ולא משנה אם מכנים אותה ממשלת אחדות. הרב דרוקמן אמר במהלך הריאיון כי יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, עשה עליו רושם של אדם חיובי.

"ביקשו שהוא יגיע, אני לא יכול לזכור מי בדיוק היה השדכן ששאל אותי אם אני מוכן לקבל אותו. אמרתי לו: 'ודאי, אני מוכן לקבל כל אדם' והוא היה אצלי. שוחחנו קצת על העמדות שלו, על מה הוא רוצה בכנסת, דברים כלליים. ניסיתי קצת לרדת לפרטים אבל התשובות היו כלליות". 

הרב דרוקמן הסכים להיפגש עם עבאס, אך נשאר איתן בדעתו שלא להישען על רע"מ בשביל להקים ממשלה. "מבחינת האדם, כפי שדיבר פה, הוא עצמו עשה לי רושם חיובי. מי שהביא אותו ודאי קשר את זה לעניין של הממשלה, אבל לעניות דעתי, ממשלת ישראל חייבת להיבנות על ידי עם ישראל. לא מדובר פה על כנסת שכל האזרחים יש להם נציגות ודואגים לענייניהם, אבל מי ששולט, הממשלה, זה עם ישראל". 

הרב דרוקמן הוסיף: "אתמול ראיתי עד כמה זה נכון. חבר אחר מסיעתו היה נגד גינוי הפיגוע ואמר שזו 'מלחמה נגד הכיבוש, אנחנו שייכים לעם הפלסטיני'. אז מה, ממשלת ישראל תקום עם תמיכה של תומכי טרור? היעלה על הדעת דבר כזה? הסיעה של עבאס, שהיא תימנע, היא תומכת טרור. אין דבר כזה".

יו"ר נעם, ח"כ אבי מעוז, הסביר היום את קריאתו של הרב טאו להקים ממשלה הנשענת על רע"מ: "הורו לנו רבותינו, כי בין שתי אלטרנטיבות לא טובות, יש לבחור את זו הפחות חמורה". על כך אמר הרב דרוקמן: "הברירה האחרת היא שימינה, ובראש נפתלי בנט, שאני מאוד מעריך ומוקיר, וגם אוהב, הוא צריך להגיד באופן חד משמעי: 'אני לא מקים ממשלת שמאל' שתהרוס הרבה מאוד, תהרוס הרבה מאוד. היא תהרוס את המשפט, היא תהרוס את החינוך והיא תהרוס את ההתיישבות. ראש הממשלה הוא לא כל השרים".

בסיום הריאיון התייחס הרב דרוקמן לשיחות שקיים עם נתניהו. ראש הממשלה רצה שהרב דרוקמן יילחץ על יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', להצטרף לממשלת ימין שנשענת על רע"ע: "אני לא יכול להגיד כמה פעמים הוא התקשר, אבל התקשרו, לא הוא לבד".