הוועדה המסדרת אישרה קידום מהיר של הסדרת ההתיישבות

הצעת החוק עברה ברוב של 16 תומכים מול 13 מתנגדים, גם בתקווה חדשה ובישראל ביתנו תמכו בזירוז הצעת החוק. גם יתר החוקים התואמים את אג'נדת עברו באיחוד הצבעה עם תקווה חדשה וימינה. ההצבעה לקידום חוק בחירה ישירה נדחתה ולא עלתה לדיון

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 04/05/21 18:15 כב באייר התשפא

הוועדה המסדרת אישרה קידום מהיר של הסדרת ההתיישבות
מאחדים כוחות בהצבעה. ליכוד, ימינה ותקווה חדשה, צילום: דוברות הכנסת

יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ מיקי זוהר כינס היום (ג') ב-17:30 את הועדה לדון בקידום מהיר של שורת חוקים שהונחו אתמול על שולחן הכנסת על מנת שיובאו להצבעה במליאת הכנסת כבר מחר. בוועדה החליטו לדון בנפרד במספר רשימת חוקים בהם: חוק ביטול תכנית ההתנתקות, חוק מינוי שופטים לעליון והחוקים הבוערים ביותר - חוק בחירות ישירות לראשות הממשלה וחוק להסדרת ההתיישבות הצעירה.

ההצבעה עבור חוקים בעלי אג'נדת ימין נועדו לאתגר את ממשלת השינוי, כאשר מפלגות הימין - ימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו שהצביעו בעד קידום מהיר של חקיקת החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה. החוק שעלה להצבעה עבר ברוב של 16 בעד, 13 נגד, 0 נמנעים. חוקים נוספים שיעלו להצבעה במליאת הכנסת לאחר תמימות דעים של כלל מפלגות הימין בוועדה: פסגת ההתגברות, ופיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה וביטול תכנית ההתנתקות.

יו"ר הועדה ח"כ מיקי זוהר: "קידום הצעה כזו יאפשר לכנסת לבצע את עבודתה ולא יהיה מצב שבית המשפט העליון יגיד את המילה האחרונה. ההצעה מחזקת אותנו כריבון ואת הכוח של הציבור" ובנוסף שיבח את שיתוף הפעולה בין מפלגות הימין. את יתר ההצבעות על חוקים אחרים בהם מינוי שופטים לעליון ובחירות ישירות לראשות הממשלה דחה למועד אחר, שכנראה יתקיים מחר.

מיקי זוהר יו"ר הוועדה המסדרת

מיקי זוהר יו"ר הוועדה המסדרתצילום: דוברות הכנסת

מוקדם יותר היום הודיעו במפלגות הימין הנמצאות בגוש השינוי כי יצביעו בעד חוקים המשרתים את האג'נדות שלהם. מפלגות השמאל לא התרגשו מהתרגיל של הליכוד, ובעת הישיבה אמר ח"כ מאיר כהן מיש עתיד כי הוא חולם על ממשלה הכוללת ימין, שמאל ומרכז ולכן אמר שבנושאים אידאולוגים: "שכל אחד יצביע לפי נטיית לבו". נראה כי ההצבעות היום לא יפגעו בניסיונות של הימין להקים ממשלה יחד.

בנוגע לחוק על בחירות ישירות לראשות הממשלה, ימינה הודיעה כי עבור חוק זה תצביע בעד, על אף שבאופן עקרוני המפלגה מתנגדת לכך. בימינה הסבירו כי הסיבה לתמיכה גם בחוק הבחירה הישירה: "בעניין הבחירה הישירה, מדובר בשלב זה רק בפטור מחובת הנחה. בהמשך, בהתאם לסיטואציה, נקבל החלטה לגבי המשך קידום החקיקה. נוכל לקדם או לתקוע את זה בכל שלב".

"עשרות אלפי תושבים נושאים עיניים לכנסת בתקווה שהחוק יושלם"

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' ברך על ההחלטה: "‏כפי שהתחייבנו, קידום הסדרת ההתיישבות הצעירה בראש מעייננו. זה החוק הראשון שהגשנו והיום החוק קיבל פטור מחובת הנחה - כלומר אפשרות לקידום מזורז".  לאחר מכן הוסיף: "רק ממשלת ימין תקדם את ההתיישבות. אני קורא לחבריי, נפתלי וגדעון, בואו. עם ישראל מצפה מאיתנו לבשורות טובות."

יו"ר סיעת ימינה, ח"כ מתן כהנא התייחס גם כן: "‏מברך על קידום חוק הסדרת ההתיישבות הצעירה בוועדה המסדרת. אני קורא ליו"ר הכנסת יריב לוין להביא את הצעת החוק כבר מחר למליאת הכנסת".

מתאמים עמדות יחד עם הימין. כהנא והנדל

מתאמים עמדות יחד עם הימין. כהנא והנדלצילום: דוברות הכנסת

יו''ר מועצת יש''ע דויד אלחייני דרש בעקבות ההחלטה: "להעלות אל החוק להצבעה במליאה כבר מחר". עוד הוסיף: "אנו בדרך הנכונה לקראת העברת החוק שיסדיר עשרות שנים של הפקרת יישובים שורשיים וחשובים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. בשם ההתיישבות, אנו מודים ליו"ר הוועדה המסדרת מיקי זוהר, לח"כ אורית סטרוק ולכל חברי הכנסת והסיעות שהצביעו בעד על המאמצים הרבים למען הנושא. כעת, אנו מבקשים מכם לזרז את הליך החקיקה ככל שניתן. אנו מצפים מיו''ר הכנסת יריב לוין להביא את החוק כבר מחר להצבעה במליאה. מדובר בצעדים הומניטריים חשובים עבור תושבים שסבלו שנים רבות".

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, ברך על ההחלטה בוועדה: "עשרות אלפי תושבים נושאים עיניים לכנסת בתקוה שהחוק יושלם במהרה. הסדרת היישובים הצעירים עומדת מעל לכל מחלוקת פוליטית ואני מברך את הסיעות שאישרו את התנעת הליך החקיקה. כשעוול של רבבות אזרחים תלוי ועומד כך, אין מקום לפוליטיקה אלא לתיקון מהיר ונצרך. זה באמת תלוי רק בכם"