"הורדנו ידיעות על משפחות שכולות כי זה לא מצא חן בעיני משפחת נתניהו"

מנכ"ל וואלה לשעבר, עבר היום חקירה נגדית במסגרת המשפט בתיק 4,000, ונשאל על מידת התערבותו בכתבות שבאתר | עורך דינו של אלוביץ שאל במהלך החקירה: "אתה עדיין עומד מאחורי העמדה שראש הממשלה נתניהו הורס את המפעל הציוני?",  "כן", ענה לו ישועה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 04/05/21 14:36 כב באייר התשפא

"הורדנו ידיעות על משפחות שכולות כי זה לא מצא חן בעיני משפחת נתניהו"
אילן ישועה. הוריד כתבות על משפחות שכולות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי שבועיים בהם לא התקיימו דיונים, היום (ג') התחדש שלב העדויות במשפט נתניהו. החקירה הנגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה נערכה היום במסגרת תיק 4000 - פרשת בזק-וואלה, כאשר סנגורי הנאשמים – ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובעלי השליטה לשעבר בחברת בזק, בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', הם אלה שביצעו את החקירה מעל דוכן העדים.

עו"ד ז'ק חן שאל בשלב מסוים את ישועה: "אמרת בחקירה החמישית שלך במשטרה - 'המוטו שלי במערכת היה שביבי הורס את המפעל הציוני, אז ידעו את זה'. זאת אמירה מאד קשה כשהיא נאמרת על ידי המנכ"ל הכל-יכול לעובדיו. זה נכון?". מנכ"ל וואלה לשעבר ענה לו: "זו בהחלט אמירה קשה. אמרתי את זה בהקשר מאד מסוים, כתוצאה של תקופה ארוכה של אביוז שעשו לנו ואין לי מה להגיד לאנשים. אמרתי שאנחנו עושים את הדבר הזה, אבל זה מה יש. כי כופים את זה. אני כשלעצמי חשבתי שהוא הורס את המדינה ואמרתי את זה לאנשים מסוימים. רציתי שידעו שזה בא ממנו, שתהיה להם צנזורה עצמית".

בני הזוג אלוביץ

בני הזוג אלוביץ'צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סנגורם של הזוג אלוביץ' המשיך וטען כלפי מנכ"ל וואלה לשעבר: "אתה בעצם ביקשת להשפיע להם על הדעה הפוליטית". ישועה השיב: "רציתי שידעו, שיהיה איזה שהוא איזון. כי הכתבים כבר לא כתבו כלום. הדברים נאמרו אחרי תקופה ארוכה של לחצים. הייתי צריך לתת הסברים למה שעשינו, היו מקרים קשים מאוד. היינו צריכים להוריד ידיעות על משפחות שכולות כי זה לא מצא חן בעיני משפחת נתניהו".

עו"ד חן הקשה שוב: "אתה עדיין עומד מאחורי העמדה שראש הממשלה נתניהו הורס את המפעל הציוני?",  "כן", ענה לו ישועה.

בעקבות עדותו של אילן ישועה, משפחת גולדין תקפה את התנהלות נתניהו: "שנים שאנחנו זועקים על ההשתקה הממסדית המכוונת מלמעלה בכל הקשור להחזרת הדר גולדין. כעת בבית המשפט אילן ישועה מודה שקיבל הוראות להוריד כתבות על משפחות שכולות. לאיזה עוד תהומות ההנהגה שלנו תידרדר. בושה וחרפה. השיבו את החיילים מעזה מיד".