מנסור עבאס מבהיר: "לא מחפש אישור מאיש - ערבי או יהודי"

יו"ר רע"מ גינה את הפיגוע באיתמר: "מתנגד חד משמעית לכל פגיעה בחפים מפשע", וספג אש מחבריו לתנועה האיסלאמית: "מה שמנסור אמר מביך ולא מייצג" | כעת הוא מבהיר כי אינו חוזר בו ומדגיש: "אני אדם מאמין בסובלנות ובשלום"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/05/21 20:11 כא באייר התשפא

מנסור עבאס מבהיר: "לא מחפש אישור מאיש - ערבי או יהודי"
מנסור עבאס., צילום: Flash90

יו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס, שממשיך להיות מחוזר על ידי שני הגושים הפוליטיים, התייחס הבוקר (ב') לפיגוע בצומת תפוח, ואמר: "כמי שניסח את חזון רע"מ, חזון של שלום וביטחון הדדי, שותפות וסובלנות בין העמים, אני מתנגד חד משמעית לכל פגיעה בחפים מפשע וקורא לשמור על חיי אדם ולתת תקוה שאפשר לחיות ביחד בשלום".

דבריו החריגים, הביאו לתגובה חריפה מטעם תנועתו, "התנועה האיסלאמית", שתקפו אותו: "מה שמנסור אמר מביך ולא מייצג את התנועה האיסלאמית. איננו קוראים כלל וכלל לחיים משותפים עם מתנחלים", הבהירו בתנועה.

הערב, בחר עבאס להתייחס לעימות עם חברי תנועתו והבהיר: "זו עמדתי בערבית ובעברית, ויהיה ברור לכולם היום ובכל יום, ולאורך כל הדרך. אם עמדתי ומה שאני מאמין בו אינם ברורים דיו, אחזור ואדגיש: ראשית, אני אדם מאמין בסובלנות, בשלום ובדרכי שלום כאמצעים להשגת פתרונות מדיניים ולהתמודד עם משברים וסוגיות טעונות , ואינני מאמין בשום דרך אחרת".

"כבר דחיתי את כל מעשה של אלימות ופגיעה בחפים משפע ואני עדיין דוחה אותם ובכל דרך, לא רק עכשיו, אלא גם לפני שהכרתי את הכנסת". אמר יו"ר רע"מ והוסיף: "סובלנות ושלום בין אנשים ועמים הם דרכי, ומאז ותמיד אני פועל לפייס בין אנשים בכל דרך חוקית ללא מריבות וללא מלחמות גם בתוך החברה הערבית, ועד היום אני מאמין בצורך להוקיע כל מעשה אלימות בקרב בני אדם". 

"שנית, כבר שנים ואני מוכר כאדם עם עקרונות וערכים אלו, ואינני מחפש לגיטימציה מאיש, ולא מחפש אישור או הסכמה מכל אדם שהוא, ערבי או יהודי. שלישית, לעולם לא אהיה פופוליסט, לא אפשרתי ולא אאפשר למישהו להשתמש בשמי לצורך הפופוליזם שלו , ולא אהיה חלק מהשיח הפופוליסטי הגזעני הקורא לפילוג והדרה ושנאה, ואמשיך להחזיק בדעות שלי ולהיאבק על האני מאמין שלי, לא אשנה את דרכי ולא את תפישת עולמי", כתב עבאס וסיכם: "מה שאני כותב כאן זה מה שהאמנתי בו מאז ותמיד, ואני מבקש מכולם לשנן, לשמור ולגזור את דבריי, כי זו תהיה התשובה הקבועה שלי, ולא משנה איך ישתנו הימים והנסיבות".