הלם בישיבת איתמר: המצחיק, הצנוע והדואג לחבר'ה נפצעו בפיגוע

הישיבה הגבוהה באיתמר, ששלושה מתלמידיה נפצעו בפיגוע הירי, מנסה לאסוף את הרסיסים, ולהמשיך את לימוד התורה בבית המדרש | תלמידי הישיבה מספרים על התחושות אחרי ההודעה הקשה ועל החברים הטובים שנפגעו

ישי אלמקייס מתן ליונס מתן ליונס, ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/05/21 21:37 כ באייר התשפא

הלם בישיבת איתמר: המצחיק, הצנוע והדואג לחבר'ה נפצעו בפיגוע
הפיגוע בצומת תפוח, צילום: Sraya Diamant/Flash90

פיגוע הירי הקטלני שאירע היום (א') בצומת תפוח, הביא לפציעתם של שלושה מתלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר, כאשר מצבו של אחד מוגדר קשה, מצבו של השני מוגדר בינוני, והשלישי במצב קל. תלמידי הישיבה ממשיכים לחכות לעדכונים, בזמן ששמועות מבוססות יותר ופחות, זורמות למבנה בית המדרש.

במשך הערב התכנסו התלמידים לקריאת תהילים, והמשיכו את הלימוד שמוקדש לרפואת חבריהם. חוץ משלושת הפצועים שמטופלים כעת בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, ישנם עוד שישה ששהו בצומת בזמן הירי, וניצלו בנס, אך נמצאים בטראומה. לפני זמן קצר הגיעו אנשי רווחה למתחם הישיבה כדי לשוחח עם התלמידים, שמודים: "החיילים הגיבו מהר". 

עמיחי חלא

עמיחי חלאצילום: באדיבות המצלם

בניה פרץ

בניה פרץצילום: באדיבות המצלם

איתן שניידר, בן 19, תלמיד הישיבה הגבוהה באיתמר וחברם לשיעור של השלושה שנפצעו מספר עליהם: "עמיחי חלא מצפת שנפצע קל, הוא אחד הבחורים הכי מצחיקים שיש, הוא יודע איך להכניס את ההומור לכל מקום. בניה פרץ מבית שאן, היה מכין דגים לשבת, ואין מצב שהוא לא מכין עוד כמה ספיירים כדי שיהיה לחבר'ה כמה שאפשר. יהודה גואטה מירושלים הוא בחור רציני, תמיד הייתה לו מילה טובה לזרוק לך. שלושה סדרים מלאים, היה עושה 'שעות נוספות' בבית מדרש. ובעיקר היה צנוע, היה מתאמן ב-2 בלילה כדי שלא יראו אותו".

"הם אנשים מדהימים", אומר שניידר ומבקש להבהיר: "אני יודע שתמיד אומרים את הדברים האלה על אלה שנפגעו, אבל אלה באמת וואו". לישיבה הגיעו צוותי רווחה כדי לשוחח עם התלמידים אחרי האירוע הקשה. 

בישיבה מבקשים מהציבור להתפלל לרפואתם: יהודה בן מילכה, בניה בן אביבה, ועמיחי בן רונית. 

רגעי האימה בתפוח, הדיווח למוקד רגע לאחר הפיגוע:

תיעוד הפיגוע הקשה בצומת תפוח. המחבלים ברכב האטו, עצרו וירו מטווח אפס באזרחים שהגיעו לתחנה:

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן