ח"כ גולן: "רבנים לא יכולים לנהל מדינה. מסקנה: ממשלה ללא מפלגות חרדיות"

חבר הכנסת ממרצ לא חוסך בביקורת על הרבנים והמפלגות החרדיות, עוד בטרם נטמנו כל הרוגי האסון הנורא בהר מירון. "רבנים לא יכולים לדאוג לבריאות הציבור. רבנים לא יכולים לדאוג לבטיחות הציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/21 09:51 כ באייר התשפא

ח"כ גולן: "רבנים לא יכולים לנהל מדינה. מסקנה: ממשלה ללא מפלגות חרדיות"
יאיר גולן, צילום: Miriam Alster/Flash90

45 הרוגים ו-150 פצועים באסון הנוראי במירון הובילו את הממשלה לקבוע כי היום (א') הוא יום אבל לאומי. הבוקר העצוב נפתח עם הורדת הדגלים לחצי התורן במשכן הכנסת ובמשכן הנשיא. בטרם הובאו למנחות כלל ההרוגים, ח"כ יאיר גולן ממרצ, ראה לנכון לתקוף את הרבנים והמפלגת החרדיות ולהאשימם באסון.

לילה של לוויות: "אנחנו לא נפרדים" | מדינת ישראל ביום אבל לאומי

"רבנים לא יכולים לנהל מדינה. רבנים לא יכולים לדאוג לבריאות הציבור. רבנים לא יכולים לדאוג לבטיחות הציבור. רבנים לא יכולים לדאוג לחינוך הציבור והכשרתו לחיים אמיתיים של תורה ועבודה. המסקנה - הפרדת דת ממדינה, וממשלה ללא מפלגות חרדיות", צייץ סגן הרמטכ"ל לשעבר.

הממשלה אישרה ביום שישי כי בעקבות האסון שהתרחש בהר מירון, היום יהיה יום אבל לאומי. ביום זה יורדו דגלי המדינה לחצי התורן במבני ציבור, מחנות צה"ל ובנציגויות ישראל. מליאת הכנסת תקיים ביום שני ישיבת אבל מיוחדת.

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, החליט בתום התייעצות עם סגניו, כי מליאת הכנסת תקיים מחר, יום שני, דיון אבל מיוחד באסון הכבד שאירע במירון. הדיון יתקיים במתכונת של דיון אישי. כל חברי הכנסת רשאים להשתתף ולנאום.