קציני משטרה חושפים: "פוליטיקאים איימו עלינו"

ארגון אירוע ל"ג בעומר במירון, כל שנה, מלווה במסכת לחצים מצד פוליטיקאים כלפי קציני משטרה. קצין בכיר לשעבר: "קצינים שחששו מהסכנה ואמרו 'לא' לבקשות חברי כנסת ושרים - קיבלו איומים מפורשים שלא יקודמו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/21 23:16 יט באייר התשפא

קציני משטרה חושפים: "פוליטיקאים איימו עלינו"
ההילולה במירון, צילום: David Cohen/Flash90

יומיים חלפו מהאסון הנורא בליל ל"ג בעומר בציון רבי שמעון בר יוחאי בו נהרגו 45 בני אדם. קציני משטרה בכירים לשעבר אשר מעידים כי על האירוע בהר מירון הוא אירוע שלא ניתן להגיד לו "לא" במהלך ההכנות אליו, בשל לחצים אדירים המופעלים עליהם בכל שנה על ידי פוליטיקאים, חרדים וחילונים. כך פורסם הערב (ש') בחדשות 12. 

42 מהקורבנות זוהו | תהליך הזיהוי התחדש עם צאת השבת

באופן רשמי מדינת ישראל אינה האחראית על  מה שמתרחש בהכנות לאירוע ובאירועי ההדלקה עצמם. בפועל המשטרה מאשרת כמעט כל פרט באירוע ההדלקה בל"ג בעומר. בשל העובדה הזו, ובשל העובדה שעל קציני המשטרה, שהם בסך הכול פקידים די בכירים שממלאים פקודות - קל ללחוץ. נוצרה בין היתר במהלך השנים מסכת לחצים לא פשוטה שעשויה לעזור ולגלות מי היו חלק מן האחראים למותם של רבים כל כך.

"היינו מקבלים פניות מחברי כנסת ושרים, בדרך כלל דרך עוזרים ומקרובים", סיפר לחדשות 12 אותו קצין בכיר לשעבר במשטרה. "הדרישה העיקרית הייתה לאפשר לאדמו"ר להיכנס עם רכב לתוך המתחם. פתאום התברר שיש המון אדמו"רים. היו גם דרישות להגדיל את כמות האנשים על הטריבונות, ולאפשר כניסה חופשית".

"קצינים שחששו מהסכנה ואמרו 'לא' קיבלו איומים מפורשים. 'חבל שהקידום שלך ייעצר, המינוי הצפוי יבוטל בגלל עניין שכזה'. גם השנה באירוע האחרון, היו מסרים שכאלו, ברגע שמח"ש יתפסו סלולאריים של קצינים – הכול יתגלה".


 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן