לוחמות בצה"ל: חלק מהנוכחים במירון פגעו בנו מילולית ופיזית

דובר צה"ל מפרסם הודעה, ממנה עולה כי בתחילת פעולת הסיוע של כוחות פיקוד העורף במתחם הקבר בהר מירון החלו חלק מהנוכחים לפגוע מילולית ופיזית בלוחמות צה"ל, אשר היו בדרכן לפינוי הפצועים. ח"כ פינדרוס: "לא יכול להיות שכמה חוליגנים לא נותנים לעשות סדר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/05/21 22:47 יט באייר התשפא

לוחמות בצה"ל: חלק מהנוכחים במירון פגעו בנו מילולית ופיזית
האסון המירון, צילום: David Cohen/Flash90

בתחילת פעולת הסיוע של כוחות פיקוד העורף במתחם הקבר בהר מירון, באסון בו נהרגו 45 בני אדם, החלו חלק מהנוכחים לפגוע מילולית ופיזית בלוחמות צה״ל, אשר היו בדרכן לפינוי הפצועים, כך עולה הערב (ש') מהודעת דובר צה"ל בנושא. "הכוח המשיך במשימתו בהתעלם מהתנהגות הפוגענית", נכתב. 

32 מהקורבנות זוהו | תהליך הזיהוי התחדש עם צאת השבת

הנושא עלה על ידי הלוחמות והלוחמים עוד ביום שישי, במסגרת תחקיר ראשוני לאירוע טרום שובם לבסיסם. "צה"ל רואה את האירוע בחומרה רבה ומגנה כל אלימות, פיזית או מילולית, כלפי חיילותיו וחייליו. צה"ל בכלל ופיקוד העורף בפרט ימשיכו להושיט יד, לסייע ולהציל כל אזרח או תושב בעת צרה".

העיתונאי אור הלר פרסם, כי תלונות דומות התקבלו גם בחיל הים. הלר פרסם את עדות אחד המפקדים בקורס דבורים בבה"ד חיל הים: "הגענו למירון כמה עשרות חיילים מהקורס דבורים וחיילות מקורס הגוררות. החיילים שהותקפו מחיל הים בידי המתפללים כרגע עדיין בשוק ומנסים לחזור לשפיות".

שר הביטחון, בני גנץ, גינה את אירועי התקיפה: "‏הצלת חיים היא ערך עליון ואני גאה בכל חיילות וחיילי צה״ל שסייעו בטיפול בפצועים באסון במירון ומגנה בתוקף את מי שתקף את החיילות במקום. אזרחים רבים חבים למי שהוקפצו לאירוע את חייהם. בדיוק כמו במירון, בדיוק כמו בקורונה, חיילות וחיילי צה"ל ימשיכו להציל חיים בכל מקום בו יידרשו".

ח"כ יצחק פינדרוס אמר בתגובה: "לא יכול להיות שכמה חוליגנים לא נותנים לעשות סדר, צריך להוקיע אותם".


(פינוי פצועים במירון)