בני עקיבא תייחד את שבת התנועה לנפגעי האסון: "לתת מרפא לעם שלנו"

התנועה החליטה לציין את השבת באופן מיוחד, וקראה לחניכים והמדריכים להתכנס לתפילה וקריאת תהילים. "המשימה שלנו - להוריד כאב לעם", אמר המזכ"ל, יאיר שחל 

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 30/04/21 13:39 יח באייר התשפא

בני עקיבא תייחד את שבת התנועה לנפגעי האסון: "לתת מרפא לעם שלנו"
מזכ"ל התנועה, יאיר שחל, צילום: צילום מסך

האסון הכבד בחגיגות ל"ג בעומר במירון, שגבה את חייהם של 44 חוגגים, הביא את הנהלת תנועת הנוער בני עקיבא לשקול את קיומה של שבת התנועה שאמורה לחול השבת, אך לבסוף הוחלט לקיימה באופן מיוחד, כשהפעילות תתנהל בכובד ראש תוך הקדשת תפילות לנפגעי האסון. 

בסרטון של מזכ"ל התנועה, יאיר שחל לחניכים והמדריכים, הוא עוסק בתחושות הקשות אחרי הלילה הקשה: "איזה ל"ג בעומר נוצר לנו. אתמול שרנו לתנא רבי שמעון בר יוחאי, וזעקנו 'אנא ה' הושיעה', ולא ידענו עד כמה אנחנו נצטרך לזעוק עד האסון הגדול שקרה לנו הלילה. עשרות הרוגים על עשרות הרוגים, פצועים במאות, איזה כאב וצער", אמר שחל, "ביום שפסקו תלמידי רבי עקיבא מלמות אנחנו עסוקים היום בלקבור את המתים ולספור אותם". 

"בנק הדם מבקש תרומות דם", הוסיף מזכ"ל התנועה, ופנה לחניכים: "תעזרו לאבא ואמא ותבקשו מהם ללכת לתרום דם, יש דם שאפשר לתרום לפצועים, זה מאוד חשוב. דבר שני, להתפלל, לקרוא תהילים, לקבל עלינו קבלות טובות, שמחברים את העם הזה".

האסון במירון

האסון במירוןצילום: David Cohen/Flash90

שחל המשיך והתייחס לשבת התנועה שהייתה אמורה להיות חגיגית, אך בשל האסון הכבד היא תקבל נופך אחר: "השבת אנחנו מציינים את שבת התנועה, השבת של רבי עקיבא, מורנו הגדול, שלימד אותנו: 'אשריכם ישראל'. אין הפרדות ואין הבדל בין לבין. לכן כשנציין השבת את שבת התנועה בכובד ראש, ננסה להבין את המשימה שלנו, לתת מרפא לעם שלנו, להוריד כאב לעם שלנו, כי זה התפקיד שלנו". 

הודעת בני עקיבא לחניכי התנועה

הודעת בני עקיבא לחניכי התנועהצילום: בני עקיבא

בהודעה שפרסמה התנועה, היא קראה להתכנסות של כלל חברי התנועה, בשבת, כל אחד במקומו, לתפילה וקריאת תהילים: "חברי תנועת בני עקיבא כואבים את הכאב הלאומי והפרטי בשעה קשה זו. נעצור כולנו בשבת הקרובה בשעה 17:30, לתפילת רבים בכל רחבי הארץ יחד עם כל סניפי התנועה, לרפואת הפצועים ולעילוי נשמת ההרוגים. יהי רצון שהקב"ה ישלח רפואה שלמה לכל הפצועים, ימחה דמעה מעל כל פנים ונראה בנחמת ציון במהרה בימינו", כך לשון ההודעה. 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן