זו לא הפעם הראשונה שיש אסון בהילולה במירון

ההיסטוריה חוזרת על עצמה | בשנת התרע"א בליל ל"ג בעומר נהרגו 11 חוגגים, כאשר 7 מהם נהרגו במקום וה-4 הנוספים נהרגו כמה ימים לאחר מכן, סך הכל נפצעו באירוע 40 אנשים. הסיבה צפיפות ועומס של קהל ההמונים שגדש את המקום

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/21 09:18 יח באייר התשפא

זו לא הפעם הראשונה שיש אסון בהילולה במירון
צילום: David Cohen/Flash90

האסון במירון שאירע הלילה (ה') בו  נהרגו 44 חוגגים ולמעלה מ-150 פצועים בשל הדוחק בהילולה. 

מבדיקה ראשונית של המשטרה עולה כי ככל הנראה, האירוע הקשה החל לאחר שמספר אנשים מעדו במדרגות במתחם ההדלקה של חסידות "תולדות אהרון", הפילו את האנשים שעמדו לפניהם ויצרו מפולת אנשים שהובילה לאסון המחריד.

בהלה נוספת נוצרה עקב העומס הגדול על רשת התקשורת הסלולרית במקום, מה שהותיר בני משפחה רבים של המשתתפים מודאגים לגורלם של יקירהם שיצאו להילולה בהר. אלפי אזרחים נוספעם שהיו בדרכם למירון,  לא יוכלו להיכנס למתחם זאת לאחר שהמשטרה הכריזה הלילה על אירוע רב נפגעים וחסמה את הכניסה למתחם.

זו לא הפעם הראשונה שהיה אסון במהלך ההילולה במירון בשנת 1911 בתאריך ה15 במאי במהלך הילולת רבי שמעון בר יוחאי קהל המונים גדש את מתחם הקבר ובעקבות כך מעקה התמוטט ורבים נמחצו בהתמוטטות וכן לאחר שניסו לברוח מהבהלה הרבה. באותו אירוע בשנת התרע"א בליל ל"ג בעומר נהרגו 11 חוגגים, כאשר 7 מהם נהרגו במקום וה-4 הנוספים נהרגו כמה ימים לאחר מכן. סך הכל נפצעו באירוע 40 אנשים.

אנשים רבים העידו כי אירוע כפי שהתרחש הלילה היה עניין של זמן עקב העומס הרב שיש במקום ההילולה כל שנה. העומס והצפיפות הקשה מתרחשת בכל שנה ורק נס מונע אסון ענק כפי שהתרחש הלילה להתחש בכל שנה מחדש.  

 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן