לאור האסון - עיריות מבטלות את תהלוכות ל"ג בעומר

לאור האסון הכבד והנורא בהר מירון בו נהרגו עשרות ונפצעו מאות החליטה עיריית פתח תקווה לבטל את ארועי לג בעומר והתהלוכות. עיריית ירושלים פתחה חמ"ל רווחה לסיוע למשפחות האסון במירון, והורידה את הדגלי המדינה לחצי התורן

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/21 08:57 יח באייר התשפא

לאור האסון - עיריות מבטלות את תהלוכות ל"ג בעומר
צילום: David Cohen/Flash90

האסון במירון: 44 הרוגים, ולמעלה מ-150 פצועים, באירוע הקשה, כשבעקבותיו, עיריות רבות ברחבי הארץ מזדהות עם האסון ומבטלות את אירועי ל"ג בעומר, והודיעו על פתיחת חמ"ל לעזור למשפחות שנפגעו מהאירוע המחריד.

רמי גרינברג, ראש העיר פ"ת הודיע: "לאור האסון הכבד והנורא בהר מירון בו נהרגו עשרות  ונפצעו מאות,  אני מעדכן כי ארועי לג בעומר והתהלוכות שתוכננו היום בעיר- מבוטלות. כמו כן גם המופע של הזמר איתי לוי שהעתיד היה להתקיים מחר בפארק הגדול -יבוטל. בנוגע למועד חדש נעדכן וכמובן ניתן מענה בכל הקשור לרכישת הכרטיסים. יהי זכרם של הנספים ברוך. רפואה שלימה לפצועים".

עיריית ירושלים פתחה במהלך הלילה חמ"ל רווחה לסיוע למשפחות האסון במירון. החמ"ל העירוני יסייע בתיאום עם גורמי החירום למשפחות הפצועים ולמשפחות האבלות. ניתן לפנות אל חמ"ל הסיוע של עיריית ירושלים באמצעות המוקד העירוני 106. כמו כן, הורידה העירייה את דגלי המדינה ודגלי העיר לחצי התורן לאות הזדהות.

בעקבות האסון במירון, ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי, הנחה להאיר את בניין עיריית תל אביב-יפו בדגל ישראל עם צאת השבת. עובדים סוציאליים של צוות החירום העירוני הגיעו למכון לרפואה משפטית לליווי המשפחות בעת זיהוי יקיריהן. ניידת לתרומות דם של מד״א מוצבת בכיכר רבין עד השעה 13:30 ותושבי העיר מוזמנים לתרום דם לטובת נפגעי האסון. אירוע ״אמנות גראז׳ בגן החשמל״, שתוכנן להיום, לא יתקיים.
 
ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי: "הלב יוצא מול הטרגדיה הבלתי-נתפסת במירון. בשם כל תושבי העיר, אני שולח תנחומים לכל משפחות הנספים ואיחולי החלמה לפצועים. גורמי עירייה נמצאים הבוקר במכון לרפואה משפטית בתל-כביר למתן הסיוע הלוגיסטי והסוציאלי הנדרש".

גם בעיריית לוד הודיעו כי חגיגות ל"ג בעומר שתוכננו, מבוטלות בעקבות האסון.

צילום: David Cohen/Flash90

‏האסון בהר מירון | מוקדי חירום לאיתור קרובים:
המשטרה 110 
ביה"ח בנהריה: 04-985-0505
ביה"ח זיו בצפת: 1255161
ביה"ח פוריה בטבריה: 04-665-2211
מוקד לנעדרים- *1201
מוקד זק"א (בהודעה כתובה)  054-666-5197

עמותת ער"ן מציעה עזרה ראשונה נפשית במוקד 1201