גנץ: "האנשים שנושאים את נטל הביטחון מתחלפים - אבל הערכים נשארים"

אירוע לרגל 80 שנה להקמת הפלמ"ח התקיים הערב, בנוכחות ותיקי הארגון, שר הביטחון ושרת הקליטה. "עלינו מוטלת האחריות להמשיך ולהנחיל את כל הערכים ולשמור עליהם מכל משמר", אמר גנץ

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/04/21 21:49 יז באייר התשפא

גנץ: "האנשים שנושאים את נטל הביטחון מתחלפים - אבל הערכים נשארים"
גנץ באירוע ל-80 שנה מהקמת הפלמ"ח, צילום: אלעד מלכה.

שר הביטחון, בני גנץ, ושרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה,הגיעו הערב (ה') באירוע 80 שנה ליום הקמת הפלמ"ח, בבית הפלמ"ח בתל אביב. לאירוע הגיעו ותיקי הפלמ"ח ויו"ר עמותת דור הפלמ"ח אלוף (במיל') שיק'ה גביש, אשר סיפרו את סיפוריהם לדור ההמשך ולדור הצעיר, בהשתתפות ראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון אריה מועלם, ומפקד מפקדת העומק ומפקד המכללות הצבאיות, האלוף איתי וירוב.

שר הביטחון גנץ אמר: "במלאות 80 שנה בדיוק להקמת הפלמ"ח אפשר לומר בביטחון: האנשים שנושאים את נטל הביטחון מתחלפים - אבל הערכים נשארים. אני מבקש לומר תודה לכם, דור שהיה לו חזון, ידע לעשות והנחיל לנו את ערך הרעות, את רוח הפיקוד והדוגמה האישית ואת מסירות הנפש. הפלמ"ח והמחתרות כולן נתנו לנו את האנשים והערכים שבזכותם מדינת ישראל קיימת היום חזקה ובטוחה. עלינו מוטלת האחריות להמשיך ולהנחיל את כל אלו ולשמור עליהם מכל משמר".

גנץ נואם בטקס

גנץ נואם בטקסצילום: אלעד מלכה.

"החיבור בין הפלמ"ח למיתוס הגבורה הוא לא סתם", אמרה השרה פנינה תמנו-שטה, "תפקידכם לא הסתכם רק בביטחון אלא קיים קשר ישיר בינו לבין עלייה וקליטה, כבר מלפני קום המדינה בהבאת 70 אלף מעפילים במסע מאתגר ולא פשוט. 73 שנה אחרי קום המדינה, המשימה העיקרית שלנו, כרקמה אנושית אחת, היא לחנך את הדורות הבאים על אומץ הלב של גיבורי הפלמ"ח שדחפו את הצירים המרכזיים והמהותיים בלידת מדינת ישראל".

גנץ סייר במוזיאון לזכר הפלמ"ח

גנץ סייר במוזיאון לזכר הפלמ"חצילום: אלעד מלכה.

גנץ נפגש עם ותיקי הארגון שנכחו באירוע

גנץ נפגש עם ותיקי הארגון שנכחו באירועצילום: אלעד מלכה.