המתכון הסודי לפויקה של יועז הנדל - נחשף

בשל החום הכבד והחשש מהתפשטות שריפות, הודיע נציב הכבאות כי אסור להדליק מדורות בל"ג בעומר. בעקבות ההוראה, פרסם חבר הכנסת מתקווה חדשה את המתכון שלו לתבשיל האהוב והכריז: "אם אין מדורות - נאכל פויקה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 29/04/21 21:02 יז באייר התשפא

המתכון הסודי לפויקה של יועז הנדל - נחשף
יועז הנדל, צילום: Yossi Aloni/Flash90

בל"ג בעומר שחל הערב (ה') אסר נציב הכבאות להדליק מדורות, בשל מזג האוויר החם והיבש שיוביל להתפשטות שריפות. הגזרה "הקשה", הביאה את חבר הכנסת יועז הנדל, לחדול משיחות המשא ומתן להקמת ממשלת אחדות, ולהזדהות עם אוהבי המדורות האבלים, וחשף את המתכון הסודי שלו לפויקה. 

"אם אין מדורות - נאכל פויקה", פתח הנדל ואמר כי, "לאור המצב הקשה של תומכי המדורות, משתף אתכם במתכון לפויקה, שילוב של משה הר ציון ומשפחת הנדל. אין עשן, יש אש וגם תוצרת ראוייה בסוף". 

אלה הוראות ההכנה שציין הנדל: "בתחתית הסיר שמן זית ובצל, בדפנות הסיר-עלי כרוב ועל זה שכבת גזר ותפוחי אדמה. למרכז הסיר מכניסים את העוף חתוך לקוביות ומתבלים עם הרבה שיני שום, מלח ופלפל גרוס. אפשר גם בקר. לצמחונים, לא עלינו, אפשר לוותר על הבשר", אמר הנדל.

"אחרי זה מוסיפים ירקות רכים למעלה, כרובית, קישוא, בטטה/ תפוחי אדמה, זעתר ופטרוזליה. בסוף שמים שליש צנצנת סילאן ואת המרכיב הסודי והבריא קצת קוקה קולה או יין פטישים ומכסים בנוזלים. עכשיו מערבבים כל רבע שעה ולאחר שעה מורידים עד אידוי הנוזלים. אפשר לטעום את הרוטב ולהוסיף מה שחסר, שזה בגדול כל מצרך אפשר, אפשר גם שום גבישי", הוסיף הנדל ואיחל: "בתאבון וחג שמח".