צחי הלוי עושה היסטוריה בחוות יאיר

שלום אסייג, חן אמסלם והלוי מצטלמים בימים אלו לסרט הראשון של "קרן קולנוע שומרון", יחד עם "סרטי יונייטד קינג" ובבימויים של דני רייספלד ויריב הורוביץ. יוסי דגן ראש מועצת שומרון בירך: "מהפכה תרבותית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/04/21 15:46 יז באייר התשפא

צחי הלוי עושה היסטוריה בחוות יאיר
השחקנים חן אמסלם, צחי הלוי, שלום אסייג, ויניב סוויסה על הסט, צילום: אליחי מנחם

חן אמסלם צחי הלוי מורן גרוס ושלום אסייג מצלמים בימים אלו את הסרט הראשון של קרן קולנוע שומרון "באמצע החיים" יחד עם יונייטד קינג של משה אדרי וליאון אדרי ז"ל. הסרט מצטלם בגבעות עולם באיתמר, בחוות שמש בברוכין ובמעיין חוות יאיר שבשומרון והתארחו במשך כל שבוע הצילומים בבית הארחה פנינת השומרון שבהר ברכה. 

הסרט נתמך ע"י "קרן קולנוע שומרון" שהוקמה ע"י ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן ודוברת השומרון אסתר סילם אלוש שגם מנהלת את הקרן.

"זו התרגשות גדולה", אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון, "לראות את היצירה המקומית פורחת, את מיטב המפיקים והשחקנים בישראל מגיעים לצלם סרטים כאן בשומרון, כחלק מהמהפכה שהובילה שרת התרבות דאז מירי רגב ושר התרבות היום חילי טרופר ממשיך אותו של חיזוק הקולנוע הישראלי בפריפריה". 

קרן קולנוע שומרון פועלת מתוך מתנ"ס שומרון ונתמכת ע"י מועצה אזורית שומרון, את התסריט כתבה יוצרת מהשומרון לבנת ורדי אור-זך יחד עם אחד היוצרים והבמאים המוכרים בארץ - דני רייספלד ורעייתו הלה. הסרט יבויים ע"י דני רייספלד ויריב הורוביץ 

עד כה תמכה הקרן בלמעלה מ-50 סרטים עלילתיים, קצרים תיעודיים ופיתוח. שמביאים סיפורים מקומיים סיפורים אוניברסליים ועוד.

"התושבים התרגשו לפגוש את ההפקה ואנחנו מצדנו התרגשנו לראות את החלום קורם עור וגידים", אומרת אסתר אלוש מנהלת הקרן "אנחנו מקווים תוך חצי שנה להתחיל לראות את פירות הקרן על האקרנים בארץ ובעולם ולהביא את הקולנוע האיכותי ביותר בארץ היישר מהשומרון".