גנץ יסכים שוב לרוטציה עם נתניהו? "שליחים הגיעו גם היום"

יו"ר כחול לבן לא שלל רוטציה נוספת עם נתניהו אך הבהיר: "האופציה הזו לא רלוונטית כרגע". בהמשך טען כי הוא רוצה להמשיך בתפקיד שר הביטחון גם בממשלה הבאה, ופנה לראשי המפלגות שפועלים להקמת ממשלת אחדות: "תבדקו בעצמכם אם יש עם מי לדבר ועל מה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/04/21 21:08 טז באייר התשפא

גנץ יסכים שוב לרוטציה עם נתניהו? "שליחים הגיעו גם היום"
גנץ. לא שולל רוטציה עם נתניהו, צילום: Flash90

יו"ר כחול לבן ושר המשפטים הטרי בני גנץ טען הערב (ד') בראיון ל'כאן חדשות' כי ההצעה של הליכוד להצטרפות כחול לבן לממשלה, והצבתו כראשון ברוטציה עם נתניהו - עדיין על הפרק, אך הבהיר: "הייתה הצעה כזאת, שליחים הגיעו גם היום אבל בסופו של דבר אי אפשר לתת יותר אמון בנתניהו. האופציה הזו לא רלוונטית כרגע". 

גנץ התייחס לסאגת מינויו לתפקיד שר המשפטים, רק לאחר שנתניהו חזר בו וציין: "מזימת אפריל הפכה מתרחיש להתרחשות – אני שבע רצון מהתוצאה, אני מאוד לא שבע רצון מהתהליך. אתמול היה ניסיון לפגוע בשלטון בחוק בישראל".

"אין ספק שבמצב שגרה עדיף שהתפקיד יהיה מופרד", אמר גנץ בנוגע להחזקת משרדי הביטחון והמשפטים יחד, "אבל בזמן שיש ניסיונות לפגוע בשלטון החוק, אני כגורם הבכיר ביותר בכחול לבן אעשה הכול כדי להבטיח את היציבות".

יו"ר כחול לבן האשים את נתניהו בכישלון הממשלה הנוכחית: "הממשלה הפריטטית היא אתגר – נתניהו הרס אותה באופן בו הוא מתנהל", אמר גנץ ופנה לראשי המפלגות שמנהלים מגעים להקמת ממשלת "שינוי": "תבדקו בעצמכם אם יש עם מי לדבר ועל מה".

גנץ ציין שבכוונתו להיות שר הביטחון גם בממשלה הבאה: "אגיד בצניעות שאני חושב שטוב שאני שר הביטחון, זה נדרש. אני צריך להיות שר הביטחון ואני גם אהיה בממשלה הבאה", אמר שר הביטחון, והתייחס להתחממות בדרום: "אם הירי ימשיך, נגיב בעוצמה".