אחמד טיבי לחברי יש עתיד: "ימינה סוחטים אתכם - תתנתקו מהם"

חבר הכנסת תקף את הצעתו של מיקי זוהר בדיון הוועדה המסדרת, להקמת "ועדה לענייני ערבים" ופנה לחברי יש עתיד: "אתם מנהלים עם ימינה משא ומתן בחדרי חדרים כדי להקים ממשלה, והם יורקים לכם בפרצוף"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 26/04/21 14:15 יד באייר התשפא

אחמד טיבי לחברי יש עתיד: "ימינה סוחטים אתכם - תתנתקו מהם"
טיבי. סוער בוועדה, צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הצעתו של יו"ר הוועדה המסדרת, חבר הכנסת מיקי זוהר להקים 'וועדה לענייני ערבים', עוררה סערה גדולה בקרב חברי הוועדה המסדרת, בעיקר בקרב חברי הרשימה המשותפת. עיקר דבריהם היה נגד הכפפת כל נושאי המגזר הערבי תחת ועדה אחת, ולא יצירת ועדה למיגור הפשיעה במגזר הערבי, כמו שהיה נהוג.

חבר הכנסת אחמד טיבי, תקף את הצעתו של זוהר: "אני הרבה זמן בכנסת, מאוד לא רציתי להיות ברגע הזה. משך שנים התנגדנו לכל תפקיד של יועץ לענייני ערבים והצלחנו לבטל את התפקידים האלה בממשלה כי רצינו שהנושאים שלנו יהיו נושאים שהם חלק מאחריותה של הממשלה כלפי הציבור הערבי". 

"הייתה ועדה לענייני מאבק בחברה בפשיעה", אמר טיבי, "אני הייתי אחד הדוחפים גדולים להקמתה, כי זה נושא חשוב ביותר וכואב ביותר לחברה הערבית. ולכן הרשימה המשותפת קוראת להמשיך להקים ועדה למאבק בפשיעה כי זה נושא שנוגע בכל אחד ואחד מאיתנו ולכן ביקשנו נושאים של ועדה לפשיעה לרווחה ואגודה".

טיבי המשיך ופנה הפעם לחברי יש עתיד שנכחו בוועדה: "אני כל יום בבוקר שומע בחדשות: 'גוש השינוי' בסוף אתם מגיעים לפה ואז ימינה הולכים לכם על הראש, אתם פראיירים? מה הם עושים לכם? איך אתם מסכימים איתם? מנהלים איתם משא ומתן בחדרי חדרים כדי להקים ממשלה, ואז באים לפה וסוחטים אתכם ברמה המלוכלכת ביותר, ואתם חושבים שזה גשם? זו יריקה בפרצוף. תנתקו איתם מגע כבר היום".