ראש העיר ירושלים וסגניתו מגיבים על האירועים בירושלים

ראש העיר ירושלים משה ליאון, התייחס בישיבה שקיים עם נציגי השכונות למצב המתוח בעיר, ודרש כי העירייה תעניק כל סיוע לתושבים במזרח העיר במהלך החג, כמו כן סגנית רה"ע פנתה לשר אוחנה בדרישה שיפעל ביד קשה כנגד הפורעים משני הצדדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/21 12:16 יד באייר התשפא

ראש העיר ירושלים וסגניתו מגיבים על האירועים בירושלים
המועמד לראשות עיריית ירושלים, משה ליאון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בעקבות אירועי האלימות שמתרבים בימים האחרונים, ראש העיר ירושלים משה ליאון קיים אמש (א')  הערכת מצב עם נציגי כלל שכונות העיר "מבקשים לשנות את המצב מיד, ולהחזיר את השלווה לעיר". ראש העיר אמר בהערכת המצב כי יש לקיים דיאלוג עם כוחות הביטחון להסרת הגדרות בשער שכם, ולתגבר את אירועי התרבות והקהילה במזרח העיר, זאת על רקע ציון חודש הרמדאן.

"אף אחד מאיתנו לא שמח מהמצב. הפוך, כולנו עצובים ומבקשים לשנות אותו ומיד, ולהחזיר את השלווה לעיר. זה תלוי רק בנו. בתושבים, במנהיגי המגזרים והשכונות, ובמנהיגים הנבחרים. זה בידיים שלנו, של כולנו וזה אפשרי.

בנוסף עדכן ראש העיר כי עדכן את גורמי העיריה להעניק לתושבי מזרח העיר כל סיוע במהלך החג, ובכלל זה תגבור מיידי של אירועי תרבות וספורט לצעירים. לאפשר ככל שניתן היתרי מסחר לרוכלים וכמובן המשך אפשרות חופשית ופתוחה לחגיגות החג.
והדגיש שאין כל הגבלה על התפילות אלא רצון לאפשרן תוך שמירת הסדר וביטחון ההמונים.
אני קורא לכולנו, שוב, לנהוג באחריות ובשום שכל. אני משוכנע שיחד נתגבר על כל משבר.

חגית משה סגנית ראש העיר

חגית משה סגנית ראש העירצילום: שרון עזרן

כמו כן, פנתה מחזיקת תיק החינוך בעיריית ירושלים ויו"ר הבית היהודי, חגית משה לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, בבקשה לטפל בעוצמה במקרים שלטענתה גורמים לחוסר ביטחון ברחבי העיר. 

"בשבועות האחרונים, אנו עדים לגל אלימות ופשעי שנאה בעיר ירושלים. בשבוע הבא נחגוג את יום ירושלים, ובו נציין את איחוד העיר תחת ריבונות ישראלית. לא יעלה על הדעת שגם כיום תושבים אינם מרגישים בטוחים להלך ברחובותיה של העיר", אמרה יו"ר הבית היהודי.

משה המשיכה ואמרה כי, "כמחזיקת תיק החינוך בעיר אני מאמינה שהשינוי הגדול מתחיל קודם כל בחינוך. את שינוי זה אנו רואים בשטח. מנהלי בתי הספר והציבור מצביעים ברגלים ודורשים לעבור לשיטת החינוך הישראלית. אסור לנו כמנהיגי ציבור לתת לקומץ קיצוני ואלים להרוס את האמון שבנינו בעמל כה רב מול התושבים".

"עלינו לממש את ריבונותנו בירושלים, ולהציב גבולות ברורים מהי הפגנה ומהו פשע עברייני שעליו משלמים. כסגנית ראש העיר אני דורשת ממשטרת ישראל לפעול ביד חזקה כנגד כל אותם האנשים שבוחרים לנהוג באלימות משני צידי המתרס. כמו כן אני עומדת לרשותך בכל מה שתצטרך", אמרה משה, וסיכמה, "רק כך יושב השקט לרחובות ירושלים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן