"לא מופרך": נתניהו הציע גם לדרעי לכהן כראש ממשלה

בליכוד ממשיכים לחפש מועמד שיסכים לכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה, בניסיון להרכבת ממשלה. אחרי שהציעו לגנץ ובנט, הפעם יו"ר ש"ס קיבל את הפנייה אך שלל זאת על הסף. גורמים בש"ס טוענים: "מבחינת ניסיון הוא מתאים, ההגה של המדינה יהיה בידיים טובות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 26/04/21 10:14 יד באייר התשפא

"לא מופרך": נתניהו הציע גם לדרעי לכהן כראש ממשלה
דרעי עם נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בנימין נתניהו ממשיך לחפש מועמד שיסכים להיות ראשון ברוטציה כראש ממשלה, שגם יקבל את תמיכת השותפים הקואליציונים. אחרי שאמש (א') דווח כי הוצע לגנץ ולבנט בנפרד, להיות ראשונים ברוטציה, מתוך הנחה שכך תקום ממשלת ימין, והשניים סירבו, בהמשך דווח על פנייה חדשה של נתניהו, והפעם לאריה דרעי.

ב"ישראל היום" פורסם כי גורמים מטעמו של ראש הממשלה פנו בימים האחרונים ליו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי, והציעו לו להתמנות לראשות הממשלה ברוטציה למשך השנה הראשונה, מתוך תקווה שמהלך זה יאפשר לגדעון סער להצטרף לממשלת ימין. השר דרעי דחה את ההצעה.

הבוקר (ב') התייחס חבר הכנסת משה ארבל מש"ס לרדיו 'קול ברמה' להצעת הליכוד לדרעי: "את הרעיון שהשר דרעי ימונה לראש ממשלה, שמעתי כמוכם בתקשורת - זה לא מופרך. מבחינת נסיון הוא מתאים, ישבתי איתו בעבר כראש מטה בישיבות ביטחוניות וראיתי את ההערכה שהוא זוכה לה. ההגה של המדינה יהיה בידיים טובות, גם ברמה הביטחונית".

אתמול פורסם בחדשות 12, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם שר הביטחון בני גנץ לפני יומיים והציע לו את האפשרות להקים ממשלה יחד. נתניהו הציע לגנץ להיות ראש ממשלה ראשון ברוטציה, אך רק למשך שנה, ואחריו יכהן נתניהו במשך שנתיים, ורק אז גנץ יכהן במשך שנה נוספת. 

במסגרת הצעה זו, גנץ יישאר בתפקיד שר הביטחון במשך השנתיים שלא יכהן כראש הממשלה ואילו בשנתיים שנתניהו לא יכהן, הוא עדיין יוכל להמשיך להתגורר במעון הרשמי בבלפור. גנץ אמר לנתניהו שהוא לא רואה היתכנות להצעתו, אך טרם נשמעה הכחשה גורפת מצדו.