נמצאו עריקים? הסיכום בין הליכוד לנתניהו להקמת ממשלה

9 ימים נותרו למנדט של נתניהו, ולשם כך הגיע לסיכום שיסייע להקים ממשלה אם ימצאו עריקים ממפלגות אחרות. ההצעה כוללת כי לראש הממשלה תהיה הסמכות לשבץ את העריקים הפוטנציאלים בתוך רשימת הליכוד

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 25/04/21 18:46 יג באייר התשפא

נמצאו עריקים? הסיכום בין הליכוד לנתניהו להקמת ממשלה
צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

זמן המנדט של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הולך ואוזל ו-9 ימים מפרידים בינו ובין היכולת להרכיב ממשלה. נתניהו הגיע למסקנה כי כדי להקים ממשלת ימין עליו למצוא עריקים שיצטרפו לקואליציה, היות ובציונות הדתית מסרבים לתמוך בנתניהו אם ינסה להקים קואליציה עם מפלגות שאינן מהגוש. כדי לשכנע עריקים לעבור למחנה נתניהו עליו להבטיח להם מקום מבטחים בממשלה שיקים.

לפי דיווח של עמית סגל בחדשות 12, ראש הממשלה הגיע לסיכום יחד עם לשר האוצר ויו"ר מזכירות הליכוד ישראל כ"ץ. ההסכם כולל שנתניהו יציג בפני הליכוד הצעה כי הוא יוסמך להציע למזכירות המפלגה מקומות שיבוץ עבור עריקים בליכוד. לשם מימוש ההצעה, נתניהו יגיש את ההצעה כבר הערב בפני ועדת חוקה שתדון האם לאשר את הצעתו של נתניהו. הצעה שכזו עלולה לגרום אי נעימות בקרב כמה מחברי רשימת הליכוד, שעלולים לאבד את מקומם הגבוה שהשיגו בתוך המפלגה.

בהתחשב לכך שבסופו של דבר בליכוד כמהים להקמת ממשלה, וטוב אם תהיה ימינית מובהקת הצפי הוא כי תתקבל הסכמה בסופו של דבר. בתוך כך ברע"מ עדיין מוכנים לאופציה שנתניהו יציע להם להצטרף, ובמפלגה כבר הכינו דרישות. לפי חדשות 12 ח"כ מוחמד מג'אדלה אמר בראיון לערוץ כי ברע"מ מודיעים כי יתנו את תמיכתם רק אם היא תהיה תמיכה אקטיבית עם הסכמים קואליציוניים ברורים וגלויים.