ישראל הראל: "ביבי הוא לא ימין. לפיד ומיכאלי הגונים"

הפובליציסט ויו"ר מועצת יש"ע לשעבר התבטא בחריפות נגד ראש הממשלה: "בכל דבר שהוא יכול היה ללכת לקראת הציונות הדתית הוא דיכא אותה". על יו"ר ימינה אמר: "הדבר הכי גדול שבנט יכול לעשות זה להוציא את הציונות הדתית מכבלי הקשר עם נתניהו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/04/21 14:09 יג באייר התשפא

ישראל הראל: "ביבי הוא לא ימין. לפיד ומיכאלי הגונים"
לפיד ומיכאלי. "הגונים", צילום: Miriam Alster/FLASH90

הפובליציסט ויו"ר מועצת יש"ע לשעבר, ישראל הראל, תקף הבוקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי על בנט ללכת עם מפלגות השמאל דוגמת יש עתיד והעבודה. עוד הוא אמר כי לאחר הרבה מאוד שנים, סופסוף, הציונות הדתית מתנתקת מנתניהו.

בראיון שנערך היום (א') ב-103fm על ידי ינון מגל ובן כספית, אמר הראל: "בנט צריך ללכת עם לפיד וחבריו. אין לו שום מחויבות לימין נוסח ביבי, ביבי הוא לא ימין. כל השנים הללו ביבי הלך בשותפות עם מפלגות השמאל עד השמאל הקיצוני, הוא בכוח חישק את עצמו כדי לא לקדם את אג'נדת הימין, ועכשיו הוא בוכה שבנט הולך עם השמאל". 

ינון מגל, הגיב להראל: "אתה רוצה להכשיר את השמאל כשהורוביץ הוא שר ביטחון ומיכאלי היא שרת הפנים, אתה מכשיר את השמאל על מזבח הרק לא ביבי". 

ד"ר ישראל הראל

ד"ר ישראל הראלצילום: CC BY-SA 4.0 Yagasi

נשמע היה שהראל נעלב מעט מדבריו של מגל: "ינון, אני מבקש ממך, בנושא של ציונות הדתית תהיה זהיר אליך שאתה מדבר אלי. אפשר לכנות אותי היום מוותיקי הציונות הדתית. מגיל צעיר מאוד אני פעיל בנושא קידום הציונות הדתית. מי שעצר אותם לאורך השנים מאז שהוא בראש הפירמידה זה בנימין נתניהו. בכל דבר שהוא יכול היה ללכת לקראת הציונות הדתית הוא דיכא אותה החל מההתיישבות דרך מסירת כל ענייני הדת לחרדים הקיצונים, ולחרדים המתחמנים ומינוי רבנים - הוא השחית כל חלקה טובה במדינת ישראל".

"אני חושב שיאיר לפיד הוא איש הגון, אני חושב שמרב מיכאלי אישה הגונה. אם יהיו קווי יסוד מוחלטים הם ילכו איתם. בעוד שכשאתה הולך עם ביבי אתה אף פעם לא יודע מה יהיה מחר, איפה הוא יתחמן אותך ואיפה הוא יבגוד בך". 

על כך שלפיד אמר בעבר שיתמוך בפינוי של מתיישבים רבים, אמר הראל: "ברור שזה לא יעשה. בממשלה הזאת לא יעשה דבר כשם שלא נעשה דבר בזמן ביבי. הוא הגון במה שהוא מתחייב לו". הראל הוסיף והסביר את דבריו: "כשהייתי יו"ר מועצת יש"ע ורבין ז"ל היה שר הביטחון היתה ועדה לענייני התיישבות בממשלת האחדות בראשות שמיר. כל מה שהוועדה החליטה, אני זוכר שרבין אמר 'אני נגד זה, אבל הואיל והוועדה החליטה, איישם עד הקו האחרון". 

הראל, המתגורר שנים רבות ביישוב עפרה, לא חושש מפינוי. "כשיאיר לפיד באמת רוצה לעקור אותי זה לא הגון מבחינה ציונית, אבל כשהוא התחייב בפני בנט שהוא יקיים את קווי היסוד של הממשלה, אין שום סיכוי בעולם שאני אעקר מביתי. לעמת זאת עם ביבי אני אף פעם לא יודע. ביבי מסר את חברון לערבים כשאפילו רבין סרב לעשות את זה". 

לסיום אמר: "הציונות הדתית סופסוף יוצאת לחופשי. מתנתקת מהתלות באיש הלא ישר הזה, בנימין נתניהו. זה הדבר הכי גדול שנפתלי בנט יכול לעשות לה, להוציא אותה לחופשי מכבלי הקשר עם מפלגה לא הגונה שהפכה ממפלגת הדר למפלגה של איש אחד, שמושך את המדינה לתהום".


(נפתלי בנט: נפעל להקמת ממשלת ימין, אך אם הליכוד יכשל, נקים ממשלת אחדות)