הדרג המדיני דחה הצעת תקיפה בעזה וצה"ל לא הגיב לירי הרקטות

ארגוני הטרור בעזה שיגרו עשרות רקטות לעבר יישובי הדרום, צה"ל הניח תכנית תקיפה, אך הדרג המדיני דחה את ההצעה בשל החשש להיגרר למספר ימי עימות עם ארגון הטרור חמאס

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/04/21 10:31 יג באייר התשפא

הדרג המדיני דחה הצעת תקיפה בעזה וצה"ל לא הגיב לירי הרקטות
גבול עזה. ארכיון, צילום: פלאש 90

שבת לא רגועה עברה על תושבי עוטף עזה, לאחר שזוהו 36 שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל במהלך ליל שישי. לוחמי ההגנה האווירית ומערכת כיפת ברזל יירטו שישה שיגורים. בתגובה לירי משטח הרצועה, צה"ל תקף יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס. אמש (ש') שוגרו רקטות נוספות, ואחת מהן התפוצצה נפלה בשטח הרצועה סמוך לגדר.

על אף מספרן הרב של הרקטות שנורו, צה"ל לא תקף ברצועה. העיתונאי ניר דבורי דווח הבוקר כי הדרג הצבאי הניח תכנית פעולה מול הדרג המדיני, תכנית שאמורה היתה לגבות מחיר משמעותי מחמאס. בדרג הצבאי חשבו כי מוטב שלא לעבור על הירי לסדר היום למרות ההערכה שתקיפה ברצועה תגרור כמה ימי עימות. על פי הדיווח ההצעה נדחתה על ידי הדרג המדיני. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש לירי מרצועת עזה, ואמר: "סיימתי לפני כשעה הערכת מצב ביטחונית עם שר הביטחון, שר הבט"פ, הרמטכ"ל, ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה. מול רצועת עזה - הנחיתי להיערך לכל תרחיש.

על אירועי האלימות הערבית בירושלים בהם הותקפו יהודים, ועל קריאות ה"מוות לערבים", מצד היהודים, אמר נתניהו: "אנחנו רוצים קודם כל להבטיח חוק וסדר. אנחנו שומרים על חופש הפולחן כמו כל שנה, לכל התושבים וגם לכל המבקרים בירושלים. אנחנו דורשים כרגע את מילוי החוק ואני קורא להרגעת הרוחות מכל הצדדים".