גרים בלוד? כנראה חיללתם שבת בלי לדעת

רב העיר, שמעון מאיר ביטון, ערך סיור מקיף יחד עם מספר רבנים "מומחים ובעלי שם בענייני עירובין" לאורך תוואי העירוב העירוני המלא ובאופן יסודי. לאחר הסיור, העיר הרב על כמה עניינים וכתב כי במספר מקומות היה צריך לתקן את העירוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/04/21 19:54 י באייר התשפא

גרים בלוד? כנראה חיללתם שבת בלי לדעת
לוד, צילום: Moshe Shai/FLASH90

במשך שבוע שלם קיים רב העיר לוד, שמעון מאיר ביטון, סיור מקיף יחד עם מומחים ובעלי שם בענייני עירובין. הסיור נערך לאורך תוואי העירוב העירוני המלא ובאופן יסודי. הרב אמנם מצא כי צוות עובדי המועצה הדתית פועלים בכל נושאי הדת בעיר, לרבות בעניין העירוב, אך יחד עם זאת, כתב הרב לתושבי עירו: "מחובתי להביא לידיעתכם ולהעיר את תשומת ליבכם על כמה עניינים בדבר העירוב העירוני".

לאחר שפרט את חלקי העירוב בעיר, ציין הרב את הבעיות הקיימות במספר שכונות בעיר.

  • אסור לטלטל חפץ בין שכונת גני אביב למרכז העיר
  • מעיקר הדין מותר לטלטל חפץ ממרכז העיר לשכונות גני יער וגני איילון דרך כביש 40 . המהדרין הצריכים בכך יחצו דרך המנהרה אשר בשכונת גני יער.

במהלך הסיור נתגלו מספר מקומות שנצרכו תיקון וטופלו באופן מידי:

  • חוט של צורת הפתח קרוע באזור הרכבת
  • פרצה של יותר מ-10 אמות, שהם 4.80 מטרים, בתוואי העירוב באזור מתחם הקוסמוס. וכך כת הרב: "כידוע דבר זה פוסל את העירוב כדאיתא בשו"ע סימן שס"ב סעיף ח'- ט' ולצערי הגדול פרצה זו עמדה כך מספר שנים".

בסיום מכתבו כתב הרב: "בימים אלו אנו שוקדים על תכנית אשר תשנה את תוואי העירוב העירוני כך שהוא יכלול בתוכו אזורים נוספים בעיר ובכך יפתור את בעיית מסילות הרכבת וכביש 40 אשר חוצים את העירוב כיום. בנוסף, ליצור חיבור בין העירוב של שכונת גני אביב לעירוב המרכזי בעיר ובכך לאפשר את הטלטול ביניהן".

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן