בן גביר מגיב לרבני הר המור: "בעניין העלייה להר הבית - נוהג כרבותיי"

חבר הכנסת מהציונות הדתית מגיב לרבני הר המור שיצאו נגד עלייתו להר הבית ביום העצמאות. "המצב משתפר בזכות אלפי העולים שפוקדים את ההר בקדושה וטהרה, אולם עדין הווקף מבקשים למחוק כל סממן יהודי. אמשיך את המאבק"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/04/21 17:50 י באייר התשפא

בן גביר מגיב לרבני הר המור: "בעניין העלייה להר הבית - נוהג כרבותיי"
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביום העצמאות בשבוע שעבר עלה ח"כ איתמר בן גביר להר הבית. מספר רבנים מישיבת הר המור יצאו היום (ה') נגד החלטתו של בן גביר לעלות למקום המקדש. "הצטערנו והזדעזענו ממעשהו החמור של ח"כ איתמר בן גביר נ"י, אשר בתחילת דרכו הציבורית כחבר כנסת נכנס לשטח ההר, ואנו מוחים בו שלא יהין לשוב ולעלות בהר", כתבו הרבנים.

"עלינו להימנע מלהיכנס לכל שטח ההר, ונזהרים אנו בזה שלא להשפיל את כבודו, ולחלל את קדושתו. נתחזק כולנו במצוות 'מורא מקדש' ובהקפדה על האיסור להכנס לשטח ההר בימינו", הוסיפו. על המכתב חתמו ראשי הישיבה הרב עמיאל שטרנברג והרב מרדכי שטרנברג, וכן הרב צבי ישראל טאו והרב עודד וולנסקי.

ח"כ בן גביר הגיב לרבנים, ואמר: "יש לי הערכה עצומה לרב טאו ומזדהה עם מאבקו למען הזהות יהודית של המדינה, אולם באשר להר הבית, אני נוהג לפי דעת רבותיי שסבורים שעליה להר הבית בטהרה היא מצווה גדולה."

לדברי ח"כ בן גביר, "לאורך כל הדורות נשאנו עינינו להר הבית ועלינו למקום כבר בזמן אברהם בעקדת יצחק דרך דוד המלך, עד לפוסקים השונים כמו הרמב"ם, הרדב"ז, מרן החיד"א, והרב גורן זצ"ל". רבותיי ובראשם הגאון הרב דב ליאור שליט"א, הרב יהודה קרוייזר שליט"א והרב ישראל אריאל שליט"א, כמו גם עשרות רבנים העולים להר בטהרה".

לסיום אמר, כי מן הידוע הוא שמי ששולט בהר הבית שולט בארץ ישראל כולה. "אמנם היום בהר המצב משתפר בזכות אלפי העולים שפוקדים את ההר בקדושה וטהרה, אולם עדין הווקף נמצאים במקום ומבקשים למחוק כל סממן יהודי. אמשיך את המאבק למען ההר, העם והארץ".


(ח"כ בן גביר בנאומו אתמול במליאת הכנסת)