רבה של ירושלים: תנו גם לילדים לא מחוסנים להכנס לבתי הכנסת

בית כנסת בירושלים שאל את הרב אריה שטרן האם ניתן להכניס לבית הכנסת ילדים מתחת לגיל 16 שאינם מחוסנים, למרות שהדבר נוגד את הוראות משרד הבריאות. הרב השיב כי יש לעשות זאת ללא דיחוי: "בנפשנו הדבר"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 22/04/21 14:24 י באייר התשפא

רבה של ירושלים: תנו גם לילדים לא מחוסנים להכנס לבתי הכנסת
בית כנסת בתקופת קורונה. למצולמים אין קשר לנאמר, צילום: Gershon Elinson/Flash90

הרב אריה שטרן, רב העיר ירושלים, מבקש מבתי הכנסת בעיר להכניס גם ילדים לא מחוסנים, על אף שהוראות משרד הבריאות אינן מאפשרות זאת. הרב שטרן אמר זאת במענה לשאלה של בית כנסת בעירו, שאנשיו ביקשו לדעת האם ניתן להכניס לבית הכנסת ילדים מתחת לגיל 16 שאינם מחוסנים, למרות שהדבר נוגד את הוראות משרד הבריאות. הרב שטרן השיב כי יש לעשות זאת ללא דיחוי.

"במענה לשאלתכם, לאחר ששקלתי וראיתי את הקורה ברחובות העיר ירושלים, לעניות דעתי יש לאפשר ללא דיחוי את פתיחת בתי הכנסת גם לילדים מתחת לגיל 16. ללא דיחוי, ובנפשנו הדבר. לא ייתכן כי בעוד בכיתות נגמרו ההגבלות, בתחבורה הציבורית וכן במסעדות וקניונים מבלים ושוהים כולם יחדיו, ילדים ומבוגרים, ורק מבתי הכנסת יודרו ילדי ישראל".

הרב שטרן סייג את קריאתו להכנסת ילדים שאינם מחוסנים לבתי הכנסת ואמר כי יש לפתוח חלונות, להשתדל לשמור על מרחק אחד מן השני ולהקפיד על עטיית מסכה. 

קריאתו של הרב שטרן מגיעה על רקע חזרתם של מרבית ילדי ישראל לספסל הלימודים, עם פתיחת מערכת החינוך כמעט ללא הגבלות קורונה, ולצד פתיחת בתי הכנסת והשבת המתפללים למבני התפילה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן