חברת החשמל תפרסם מכרזים בלשון נקבה בלבד

על מנת לעודד גיוס ושילוב נשים במגוון תפקידים, בחברת החשמל החליטו לשנות את לשון הפנייה במודעות דרושים ומכרזים ללשון נקבה בלבד ובכך לעודד נשים להגיש את מועמדותן

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 22/04/21 13:44 י באייר התשפא

חברת החשמל תפרסם מכרזים בלשון נקבה בלבד
תחנת הכוח אורות רבין בחדרה, צילום: גילי יערי

על מנת לעודד גיוס ושילוב נשים במגוון תפקידים, בחברת החשמל החליטו לבצע שינוי תודעתי מגדרי, ולשנות את לשון הפנייה במודעות דרושים ומכרזים ללשון נקבה בלבד. בחברה מקווים לעודד נשים להגיש את מועמדותן למשרות מתוך מדיניות של גיוון והכלה, והבנה כי "עלינו לייצר מציאות מגדרית מטיבה, התואמת את מספרן של הנשים באוכלוסייה הכללית".

"מדובר בהנחיית דירקטוריון אליה מחויבת ביתר שאת כלל הנהלת החברה והיא מושקעת בה בכל היבט בחיים המקצועיים שלנו", אומר שלומי צרפתי, סמנכ"ל משאבי האנוש בחברה. במקביל, כחלק מהמגמה של התאמת השיח למציאות שוויונית יותר - לאחרונה שונה המינוח "בתי אב" ל"משקי בית" וכך הוא יופיע מעתה בכל ספרי החברה.

הממונה על השוויון המגדרי בחברת החשמל, אורנה גולן, הסבירה את המהלך הסמלי: "בבסיס הרעיון לשנות את כל המודעות באופן גורף ללשון נקבה, עומדת הבנה כי שפה מייצרת תפיסה של הסרת חסמים, מעודדת ומשכנעת יותר. אנו מקדישים משאבים רבים ליצירת שוויון מגדרי אמתי בחברת החשמל, במגוון פעילויות וצעדים שנועדו להטיב עם האוכלוסייה הנשית וליצור בקרבה את המוטיבציה להעז, לגשת למכרזים בתפקידים 'לא שגרתיים', לייצר בסיס שוויוני עבור כל אותן נשים שזה בוער בעצמותיהן ויש להן את הכישורים להתפתח בארגון איכותי ומוביל במשק ולשנות את התפיסה הרווחת".

הממונה על הגיוס בחברת החשמל, עופר קרן, הסביר את המטרה בבסיס המהלך: "אנו שוקדים ללא הרף במרכז הגיוס לטובת איוש משרות על ידי נשים ומתחילים לראות מגמה ניכרת של שינוי בהגשות. לשפה יש יתרון משמעותי בהבניית מציאות ואנו מבינים זאת מדי יום. ליבנו תקווה כי במסגרת כל מאמצינו, נצליח לשלב כמה שיותר נשים איכותיות בשנים הקרובות לשורותינו, שיתווספו למניין הנשים הנהדרות שעובדות בשירות החברה".