גם באמצע השנה: סטודנטים יקבלו 50% הנחה בתחבורה הציבורית

עם חזרת הסטודנטים לקמפוסים, במשרד התחבורה יאפשרו לרכוש הסדר נסיעה בהנחה של 50% עד לתום שנת הלימודים האקדמית, מה שבעבר התאפשר רק בתחילת שנה

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 22/04/21 11:56 י באייר התשפא

גם באמצע השנה: סטודנטים יקבלו 50% הנחה בתחבורה הציבורית
צילום: Yossi Zamir/Flash 90

לאחר שנה של לימודים אקדמאים מקוונים, בעקבות משבר הקורונה, ההשכלה הגבוהה שבה ללמידה פרונטלית והסטודנטים זכו לבשורה חשובה: ניתנה אפשרות לרכישת הסדר נסיעה בהנחה של 50% עד לתום שנת הלימודים האקדמית. ההסדר מתבצע בשנים כתיקונם רק בתחילת שנה אקדמית, אולם כעת הוא מתאפשר באופן חריג, בעקבות ההתנהלות הלא שגרתית בתקופת הקורונה ובשל הנסיבות המיוחדות שלא אפשרו לסטודנטים להגיע לאוניברסיטאות ולמכללות, והוא מתקיים באישור גורמי המקצוע והייעוץ המשפטי.

שרת התחבורה מירי רגב הנחתה את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לאפשר לסטודנטים לרכוש את הסדר הנסיעה השנתי ברב-קו המעניק את ההנחה המקסימלית של 50% בתעריפי הנסיעה בתחבורה ציבורית. ההסדר יהיה בתוקף עד לאוקטובר 2021, לתקופה של כ-5 חודשים. השרה רגב בירכה על ההחלטה: ״אני שמחה שמצאנו מענה לפניות הרבות של סטודנטים מכל רחבי הארץ, למצוא פתרון שיאפשר להם שימוש בתחבורה הציבורית עם החזרה לקמפוסים, מה שיאפשר להם הגעה ללימודים בבטיחות וביעילות״.

ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה כבר פועלים ליישום ההנחייה וצופים כי הסדרי הנסיעה יהיה זמינים לרכישה מקוונת בתחילת חודש מאי. השנה, בעקבות משבר הקורונה, נמנעו סטודנטים רבים מלרכוש הסדר נסיעה שנתי המאפשר הנחה של 50% בתחבורה הציבורית בניגוד לנסיעה אקראית של סטודנטים בתחבורה הציבורית, המאפשרת 33% הנחה בלבד. כאמור, בעקבות הנחיית השרה, השנה תתאפשר באופן חריג רכישת ההסדר לתקופה קצרה של כ-5 חודשים.