בדרך לבחירות ישירות? נתניהו נפגש עם ראשי השמאל

ראש הממשלה ממשיך בניסיונות להביא לבחירות ישירות, ופנה למנסור עבאס, מרב מיכאלי, ניצן הורוביץ ובני גנץ, בבקשה לתמיכה בהצעת החוק. למעט יו"ר רע"מ, נראה כי רובם צפויים להביע התנגדות למהלך

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 21/04/21 20:43 ט באייר התשפא

בדרך לבחירות ישירות? נתניהו נפגש עם ראשי השמאל
נתניהו וגנץ. שוחחו על אופציית הבחירות הישירות., צילום: Israel Sellem

עוד 13 ימים נותרו לתום המנדט של בנימין נתניהו להרכבת הממשלה, כשהערב (ד') דווח בחדשות 12 כי ראש הממשלה שוחח היום עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס, פחות מ-48 שעות אחרי שהצביע נגד הצעת הליכוד להרכב הוועדה המסדרת. עיקר הפגישה ביניהם עסקה ברצון של הליכוד ונתניהו להביא לבחירות ישירות לראשות הממשלה.

בהמשך שוחח נתניהו באותו נושא גם עם יו"ר העבודה מרב מיכאלי, יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, ויו"ר כחול לבן וראש הממשלה החליפי בני גנץ. השלושה צפויים להתנגד למהלך, בעקבות ההישג המפלגתי בבחירות לכנסת.

הערב תקף יו"ר ימינה, נפתלי בנט את הצעת הליכוד ונתניהו לבחירות ישירות: "נתניהו חותר רק לדבר אחד - עוד בחירות, חמישיות במספר, הפעם בעטיפה של בחירות ישירות. נתניהו בעצם אומר – אם לי אין ממשלה, לאף אחד לא תהיה ממשלה. נלך שוב לבחירות, חמישיות, שישיות ושביעיות. אי אפשר להמשיך ככה. מדינת ישראל לא יכולה להיות בת ערובה של פוליטיקאים. בעוד שהעם רוצה ממשלה, נתניהו מעדיף בחירות. אמרתי ואני חוזר ואומר - לזה אני לא אסכים".