תעלומה: ההודעות המסתוריות שקוראות "להפיל את נתניהו"

בעקבות הסאגה בהצבעה על הרכב הוועדה המסדרת, נשלחה הודעה בתפוצה רחבה, לכאורה מטעמם של בנט ולפיד, בה מצויין: "ממשיכים להוביל לממשלת שינוי ישראלית. אתמול היה הניצחון הראשון בהנהגת בנט והשמאל". ביש עתיד וימינה מכחישים כל קשר להודעה. אז מי המפלגה שעומדת מאחוריה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/21 22:26 ח באייר התשפא

תעלומה: ההודעות המסתוריות שקוראות "להפיל את נתניהו"
נתניהו. מי עומד מאחורי שליחת ההודעה?, צילום: דוברות הכנסת

בניגוד לכל ההערכות, מנסור עבאס ומפלגת רע"מ, התנגדו אמש (ב') להצעת הליכוד להרכב הוועדה המסדרת, ותמכו בהצעת יש עתיד. במקביל, נפתלי בנט וחברי ימינה תמכו בהצעה של יו"ר הוועדה המסדרת חבר הכנסת מיקי זוהר, לאחר שהובטח להם נציג נוסף בוועדה על חשבון הליכוד. בהמשך, הם לא נכחו בהצבעה על הצעתו של חבר הכנסת מאיר כהן שהתקבלה לבסוף.

למרות אירועי האתמול, היום (ג') חברי רע"מ וימינה לא נכחו בכינוס חברי "גוש השינוי", דבר שמרמז על הרצון שלהם לשמור על עמימות ביחס לכוונותיהם בהמשך. יחד עם זאת, האם לפיד ובנט ממשיכים בתיאום שלהם מאחורי הקלעים כדי להקים ממשלה? 

בהודעה שנשלחה היום בתפוצה רחבה וכותרתה - "בנט ולפיד", נכתב: "ממשיכים להוביל לממשלת שינוי ישראלית. אתמול היה הניצחון הראשון בהנהגת בנט והשמאל - יחד נפיל את נתניהו", כך לשון ההודעה, שלכאורה נשלחה מטעם ועל דעתם של ראשי ימינה ויש עתיד, כשבהמשך צורף קישור לכתבה ב"ישראל היום" שסיכמה את סאגת ההצבעה על הוועדה המסדרת. 

ההודעה העלומה שנשלחה

ההודעה העלומה שנשלחהצילום: צילום מסך

ההודעה לכאורה "מוכיחה" כי ראשי ימינה ויש עתיד משמרים את העבודה מתחת לפני השטח ומשתפים פעולה באופן הדוק, בניסיון להעביר את המנדט לידיהם ולהקים ממשלה. אך בקריאה נוספת של ההודעה, נראה כי לא כך הדברים וייתכן שגורמים אחרים עומדים מאחורי שליחתה. 

במפלגת יש עתיד הכחישו כי הם עומדים מאחורי שליחת ההודעה, גורמים במפלגה טענו כי יאיר לפיד לא משתמש במונח "ממשלת שינוי ישראלית" כפי שנכתב, אלא מקפיד לומר - "ממשלת אחדות ישראלית", כשבנוסף שמו כלל לא מוזכר בגוף ההודעה, ולא ברור מה שליחתה מועילה למטרות המפלגה. 

גם במפלגתו של נפתלי בנט שללו כל קשר להודעה. מה גם שדבריה של איילת שקד הבוקר, כי הם, "מוכנים לעשות כל מאמץ כדי להקים לנתניהו ממשלה". לא עולים בקנה אחד עם מסר ההודעה. 

על אף שמטרת ההודעה נועדה ככל הנראה להפעיל לחץ מימין על נפתלי בנט וימינה שלא לחבור לממשלת שמאל. דבר היכול לסייע למפלגת הציונות הדתית, אך גם שם מכחישים כל קשר אליה.

כך שלכאורה, רוב האצבעות מופנות כלפי הליכוד, המחזיק באינטרס המובהק למנוע את הדחת נתניהו והליכה לאופוזיציה, על ידי פגיעה בנסיונות להקמת ממשלת שמאל, בכך שישחירו את נפתלי בנט בנסיון להדגיש את שיתוף הפעולה שלו עם השמאל. אך גם בליכוד מכחישים כל קשר להודעה. 

מפלגת תקווה חדשה אף הכחישה כל קשר להודעה.