עימותים אלימים בישיבת פוניבז' בין "השונאים" ל"מחבלים"

מהומות בישיבת הדגל החרדית בבני ברק, בצל מאבקי השליטה בין שני הפלגים הניצים. הרב אריה (לייבל) כהנמן, מרבני הישיבה, נפצע ופונה לבית החולים תל השומר

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 20/04/21 19:42 ח באייר התשפא

עימותים אלימים בישיבת פוניבז' בין "השונאים" ל"מחבלים"
צילום: צילום מסך

עם החזרה לזמן קיץ ללא הגבלות קורונה, בישיבת פוניבז', ישיבת הדגל החרדית בבני ברק, החלו במהומות אלימות בצל מאבקי השליטה בין פלג ׳השונאים׳ לפלג ׳המחבלים׳. המשטרה פשטה על המקום בניסיון להשליט סדר, ושני פצועים פונו לבית החולים, בהם בנו של נשיא הישיבה.

 

 

העימותים בין תלמידי הישיבה החלו אתמול (ב') בערב והמשיכו גם היום אחר הצהריים. סרטונים של המהומות ברחבי בית המדרש, בהם נראים תלמידים משליכים כיסאות וסטנדרים אחד על השני, נצפו ברחבי הרשת. 

הרב אריה (לייבל) כהנמן, מרבני הישיבה, נפצע ופונה לבית החולים תל השומר במצב קל, לאחר שתלמידים הכו ופצעו אותו. פצוע נוסף, אחד התלמידים, פונה אף הוא במצב קל לאחר שנפגע מגז פלפל.

 

 

המאבק בין "המחבלים" ו"השונאים" הוא מאבק של שנים ארוכות על השליטה על ישיבת הדגל החרדית. הפלגים מייצגים את שני הזרמים בתוך המגזר הליטאי: "השונאים", המזוהים עם הזרם המרכזי, ו"המחבלים" - התלמידים המזוהים עם הפלג הירושלמי הקיצוני. ברוב הזמן נשמר הסטטוס-קוו הרגיש בין הקבוצות הניצות, אך לאחרונה, משבר הקורונה גרם להפרתו.

תלמידים השייכים לקבוצת "השונאים" נעדרו מהישיבה בגלל המגיפה, משום שהקפידו על הנחיות הקורונה ומילאו אחר הוראותיו של נשיא הישיבה, הרב גרשון אדלשטיין, שקרא לציבור מאמיניו להתחסן ולשמור על ההנחיות. אולם בכך הופר הסטטוס-קוו, משום ש"המחבלים" המשיכו לקיים לימודים כרגיל, ולא היססו "לכבוש" את בית המדרש.

 

 

עם חזרת הלימודים למתכונת רגילה, לאחר שנודע כי "המחבלים" לא מאפשרים ל"שונאים" לחזור וכי מקומותיהם נתפסו - התעוררה מחדש המחלוקת, ובימים האחרונים המאבק בין הקבוצות החריף אף לאלימות פיזית. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן