"תכינו את הכתפיים והילדים - יהיה מבצע חיסונים נוסף בעוד חצי שנה"

ראש הממשלה ושר הבריאות טענו כי ייתכנו חיסונים נוספים נגד קורונה לקראת חגי תשרי, והעריכו: "עד אז יהיו חיסונים מאושרים לילדים" | אדלשטיין הבהיר כי בניגוד לטענות: "החודש האחרון בישראל כבר כיסה את כל מה שרכשנו וכל מה שנבקש לרכוש"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 20/04/21 18:51 ח באייר התשפא

"תכינו את הכתפיים והילדים - יהיה מבצע חיסונים נוסף בעוד חצי שנה"
יולי אדלשטיין, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בעקבות מבצע החיסונים שהתקדם בצעדי ענק והביא להורדת התחלואה בישראל באופן מהיר, מערכת החינוך נפתחה באופן מלא, והתקבל היתר ממשרד הבריאות להפסיק לעטות מסכות בשטחים פתוחים,. עם זאת, דווח לאחרונה על קשיים ברכישת חיסונים נוספים מחברות התרופות, בעקבות הפלונטר הפוליטי בו נמצאת ישראל, וסירובו של יו"ר כחול לבן בני גנץ לכנס את הממשלה שתאשר את התקציב לכך.

היום (ג') התייחסו לכך ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין במסיבת עיתונאים ממשרד ראש הממשלה. "אני מגיע לכאן מדיון עם שר הבריאות וראשי מערכת הבריאות אחרי שסיכמתי עם ראשי פייזר ומודרנה על 16 מיליון חיסוני לאזרחי ישראל", אמר נתניהו, וחשף: "אנחנו נערכים למבצע חיסונים נוסף בעוד 6 חודשים, אז תכינו את הכתפיים וגם את הילדים, כי הערכה שלנו, שעד אז יהיו חיסונים מאושרים לילדים".

גם שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס לרכישת החיסונים ואמר: "החודש האחרון בישראל כבר כיסה את כל מה שרכשנו וכל מה שנבקש לרכוש. אין אח ורע למצב הזה, ולכן ההנחיה הראשונה שלי לצוות במשרד הייתה לא לשים את כל הביצים בסל אחד, לרוץ אחרי כמה טכנולוגיות. כך עשינו. תחשבו על מדינות שהלכו על חברה אחת ועכשיו הם נמצאים איפה שנמצאים". 

אדלשטיין הוסיף וטען כי, "מדינת ישראל מובילה בפער על כל המדינות בעולם מבחינת מבצע החיסונים. יש מדינות שכרגע משתפרות אבל אין שום בסיס להשוואה. איפה ישראל ואיפה מדינות אחרות, ורואים את זה בשטח. אני רוצה לבקש מהאזרחים שטרם התחסנו להגיע, מבצע החיסונים נמשך, כמה אלפים מתחסנים במנה הראשונה בכל יום. תבואו יש חיסונים, המדינה תמשיך לסבסד ונהיה מוגנים נגד קורונה".