המפלגות הדתיות: "הרפורמה בחינוך מסוכנת ללימודי הזהות היהודית"

יושבי הראש של ארבע סיעות בכנסת פנו לשר החינוך בבקשה דחופה לעצור את הרפורמה המתוכננת במערכת החינוך, לפיה לימוד מקצועות הליבה של הזהות היהודית לא יהיה חובה ויתבצע בהתאם לשיקול דעתם של מנהלי בתי הספר

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 20/04/21 17:02 ח באייר התשפא

המפלגות הדתיות: "הרפורמה בחינוך מסוכנת ללימודי הזהות היהודית"
שר החינוך יואב גלנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יושבי הראש של ארבע סיעות בכנסת - הציונות הדתית, ש"ס, יהדות התורה וימינה - פנו הבוקר (ג') לשר החינוך יואב גלנט בבקשה דחופה לעצור את הרפורמה המתוכננת במערכת החינוך, לפיה לימוד מקצועות הליבה של הזהות היהודית (תנ"ך, היסטוריה, ספרות ואזרחות) לא יהיה חובה ויתבצע בהתאם לשיקול דעתם של מנהלי בתי הספר.

במכתב אותו יזמה יו"ר סיעת הציונות הדתית, ח"כ אורית סטרוק, ציינו יושבי ראש הסיעות - ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס), ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) וח"כ מתן כהנא (ימינה) - כי על פי הפרסומים, הרפורמה תותיר את לימודי המתמטיקה, האנגלית והשפה להיבחנות חיצונית, ואילו במקצועות הרוח (התנ"ך, ההיסטוריה, הספרות והאזרחות) ניתן יהיה לבחור רק תחום למידה אחד שבו בתי הספר יוכלו לבחון חיצונית. כמו כן, הרפורמה תתיר למנהלי בתי הספר לקבוע חצי מתוכנית הלימודים במדעי הרוח, וכן את היקף השעות אשר יוקדש לכל תחום. 

 

צילום: צילום מסך

 

במכתב לשר החינוך הזהירו יושבי ראש הסיעות: "אנו מתריעים כי החלטה זו עלולה להיות הרת אסון ביחס לחינוך דור העתיד של תלמידי ישראל ועיצוב זהותו. בנקל ניתן לשער כי בבתי ספר רבים יצומצמו מאד ואף ייעלמו לימודי התנ"ך וההיסטוריה היהודית, בבתי ספר מסוימים יכנסו תכנים העוינים את מדינת ישראל, ובכל בתי הספר יושם דגש על לימודי החובה על חשבון לימודי הליבה של הזהות היהודית".

כמו כן, הדגישו כי: "משרד החינוך של מדינת העם היהודי אינו רשאי להיות משרד ההשכלה בלבד".
במכתב התריעו מפני מחטף בתחום החינוך וציינו כי החלתה של רפורמה משמעותית כזאת אינה מקובלת בתנאים של ממשלת מעבר וללא פיקוחה של ועדת החינוך של הכנסת האחראית לדון במשמעות הרפורמה והשלכותיה. 

 

 

השר גלנט הגיב לדברים בחשבון הטוויטר שלו: "לאחרונה מופצות ידיעות וכתבות באשר לרפורמה במערכת החינוך, המיוחסות כביכול לשר החינוך. הידיעות אינן מטעמי וחלק ניכר מהמידע בהן כוזב.
משרד החינוך מקדם לפי הנחיותי מהלך מערכתי ובמרכזו העברת סמכויות ומשאבים ממטה המשרד אל מנהלי בתי הספר כדי לאפשר גמישות ניהולית ופדגוגית. נעדכן בקרוב".